Вести


Отварање изложбе “Албрехт Дирер и његови савременици. Тријумфална поворка цара Максимилијана I” у Галерији Mатице српске

Нови Сад , 10. новембар 2015.
-A A +A







Отварање изложбе “Албрехт Дирер и његови савременици. Тријумфална поворка цара Максимилијана I” у Галерији Mатице српске .

Нови Сад , 10. новембар 2015. .

Покрајински секретаријат за културу и јавно информисање и Галерија Матице српске данас су у Покрајинској влади организовали конференцију за новинаре поводом отварања међународне изложбе “Албрехт Дирер и његови савременици. Тријумфална поворка цара Максимилијана I”. Iзложба се званично отвара 13. новембра 2015. године у Галерији Матице српске у 20.00 часова, и трајаће до 9. јануара 2016. године.
На конференцији су о значају међународне сарадње и пројектима великих међународних изложби, о изложби Дирерових графика и његових савременика и њеном значају за културни живот града Новог Сада и АП Војводине, говорили Славиша Грујић, покрајински секретар за културу и јавно информисање, мр Тијана Палковљевић Бугарски, управница Галерије Матице српске и Снежана Мишић, виши кустос Галерије Матице српске.
По речима секретара Славише Грујића и ове године у Новом Саду организована је још једна велика изложба, овог пута Албрехта Дирера и његових савременика.
”У сарадњи три музејске институције организована је ова велика изложба, што је за све нас у култури веома важан догађај, чија пракса би убудуће могла да се настави”, истакао је секретар Грујић. “После изложбе у Београду, која је била изузетно посећена, она се премешта у простор Галерије Матице српске, што је опет прича о децентрализацији културе, јер Београд јесте престоница окренута ка два милиона становника и јужној Србији, а Нови Сад је више усмерен ка људима из Војводине и публици, која би дошла и из суседних земаља. Како данас се може преместити изложба, тако може и представа и музика. Са друге стране, овако велики догађаји као што је Дирерова изложба, су и јефтинији када се средства распореде на неколико буџета, а у корист културе. У складу са тим, Покрајински секретаријат за културу и јавно информисање наставља са својим активностима и следеће године, где су у току договори за велике догађаје, јер тиме желимо да покажемо да оваква култура није трошак, већ улагање” закључио је у излагању секретар Грујић.
Тијана Палковљевић- Бугарски је прецизирала да је Галерија прихватила поставку изложбе на позив Музеја града Београда, и да је ово први пут да се оваква сарадња реализује. Основни концепт изложбе су графике Дирера и његових савременика, али, осим изложбе, организована су и бројна предавања о овим уметницима ренесансног доба, која су корисна не само за ученике основних и средњих школа у Војводини, већ и за студенте Академије уметности.
Снежана Мишић је нагласила да ће, захваљујућу сарадњи три музејске установе: Источнословачког музеја из Кошица, Музеја града Београда и Галерије Матице српске, домаћа јавност, првенствено Новосађани и Војвођани, имати јединствену прилику да се упознају са графичким остварењима једног од најбрилијантнијих стваралаца ренесансе - немачким уметником Албрехтом Дирером, али и са делима његових ученика и савременика, познатим именима немачке и италијанске графике: Хајнрих Алдегрефер, Албрехт Алдорфер, Лука Кранах Старији, Маркантонио Раимонди и други.
Изложбу Албрехт Дирер и његови савременици. Тријумфална поворка цара Максимилијана I, чини 138 графичких листова, конципираних у две целине. Прву целину предводи група од 20 дела Албрехта Дирера и 74 прворазредна графичка остварења његових савременика. Други део, Тријумфална поворка цара Максимилијана I илуструје 44 листова чувене композиције настале по налогу самог цара, који је желео да очува славу царског дома Хабзбурговаца. На изради су учествовали најбољи уметници тог времена – Дирер и његови ученици и савременици. Међу изложеним радовима посебно место заузимају Дирерова дела Носорог и Витез, смрт и ђаво, настала након његовог повратка из Италије. Од листова из циклуса Апокалипса Св. Јована, Живот девице Марије и Велика Пасија, издваја се Св. Михаило у борби са аждајом. Централно место Тријумфалне поворке заузима део Тријумфалне кочије, која приказује пресудан догађај за живот цара Максимилијана I и његову политику ‒ венчање са ћерком Шарла Смелог, наследницом Бургундије.
Албрехт Дирер (1471–1528) је био сликар, графичар, цртач и теоретичар. Његов стваралачки геније померио је границе уметности с почетка XVI века, а био је и до данас остао раме уз раме са Микеланђелом, Леонардом и Рафаелом, имајући кључну улогу у развоју европске графике и ренесансне уметности. Мајстор цртачког „микроскопског детаља” Дирер је црном линијом достигао сликарски израз и својом техником уздигао графику од занатске вештине до уметничког нивоа равног сликарству. Веома самосвестан и поносан на свој рад, Дирер је своја дела потписивао монограмом АД, данас познатим симболом његове уметности.
Током трајања изложбе у Галерији Матице српске ће бити приређен садржајан и разноврстан пратећи програм: свакодневна кустоска вођења у 13.00 и 19.00 сати, стручна тумачења и предавања петком и суботом у 18.00 сати, креативне радионице за децу суботом и едукативне радионице за ученике основних и средњих школа, као и радионице за студенте Академије уметности у Новом Саду.


Извор: Саопштење Покрајинског секретаријата за културу и јавно информисање

Најновије вести


Све вести

You are here


Контакт


  • Булевар Михајла Пупина бр. 16
    21101 Нови Сад
  • Аутономна Покрајина Војводина
    Република Србија
  • Телефон: 021/487-40-00
  • presbiro@vojvodina.gov.rs