Вести


Са конференције „Узбудљиви градови“

Нови Сад , 16. децембар 2015.
-A A +A







Са конференције „Узбудљиви градови“.

Нови Сад , 16. децембар 2015. .

У Музеју савремене уметности Војводине, данас је одржана конференција „Узбудљиви градови“ у оквиру пројекта „Креативни менаџмент манифестација и учешће публике у ревитализацији града“. Тим поводом обратили су се Славиша Грујић, покрајински секретар за културу и јавно информисање, Небојша Брадић, председник удружења Креативна Србија и Сања Којић Младенов, директорка Музеја савремене уметности Војводине. У уводном делу на тему „Репутација места и брендирање са примерима реализованих пројеката“ говорио је Роџер Прајд, професор Универзитета Сари и један од аутора књиге „Дестинација као бренд“, у издању „Клио“, директор међународне бренд и маркетинг агенције „Хевенли“ (Havenly) и вишегодишњи саветник у влади Велса (Велика Британија).
О искуствима из праксе причале су управница Галерије Матице српске Тијана Палковљевић - Бугарски, Иванка Тасић „Panacomp Земља чуда“ и Зорица Бајић из „Танго Травел-а“.
„Узбудљиви градови је интересантан наслов и тема, где треба да размишљамо о томе, шта то чини наше локалне самоуправе, градове узбудљивим?“ рекао је у излагању секретар Грујић. „Да ли је то оно што током једне године или у неком дужем раздобљу доприносимо развоју културе или је то тема где треба да се запитамо ко ту културу конзумира? Суштина свега тога јесте то, што ми нисмо схватили да оно што доприноси развоју културе или њеној промоцији јесмо ми сами. С обзиром на то да данас причамо у Новом Саду, са поносом могу да кажем да се у овом граду поред великог EXIT фестивала, организује и НОМУС, Стеријино позорје, Шекспир фестивал, Тврђава театар, наступао је како овде тако и у Београду чувени „Кронос квартет“, дошле су изложбе Хенрија Мура и Албрехта Дирера, Спомен збирка Павле Бељански има изложбу Модерне галерије из Загреба, док је у Загребу изложба колекције наше Споемн збирке...И због свега наведеног не можемо рећи да се ништа не дешава. Нажалост, док нас са малих екрана „нападају“ reality show и таблоиди чине један део дневне штампе, дотле култура мора да се избори за своје право место. Колико год да смо, као ресорни секретаријат уложили у развој културе, културног наслеђа и индустријског наслеђа, увек се може више, поготово када се расподеле средства на Републику, Покрајину и локалну самоуправу за исту намену, а у циљу развоја локалне самоуправе, града или било које средине у којој се неки локалитет налази. Зато данас са задовољством поздрављам овај скуп, чији циљ јесте брендирање и препознавање садржаја, који граде прави пут културе“ закључио је секретар Грујић.
Небојша Брадић је истакао да у организацији данашњег скупа изабран је управо Нови Сад, као пример децентрализовања значајних догађаја, а опет са циљем да се кроз бројна предавања и истраживања види пракса и неких других људи. „ Мислим да је за похвалу чињеница да је програм РТС-а, који емутије „Културни дневник„ постао један од најгледанијих на јавном сервису, што даје наду да може и другачије. Данашња тема је бренд и шта он представља и доноси, а суштина његовог постојања није маркетинг, већ креативност. Данас ћемо се срести и са термином „топофилија“ , који датира из прошлог века и осмишљен је у Енглеској да би очувао културу једног друштва, као што су они чували културу Викторијанског друштва. Овај термин, неки људи тумаче и као однос човека, заправо осећање људи према неком месту, али је у суштини реч о односу према култури друштва. Зато је временом и почела да се јавља потреба креирања брендова, заправо представљања једног места кроз све његове специфичности, културне садржаје, ресторане...и све оно што га чини посебним и другачијим на туристичким мапама Европе или света“ рекао је Брадић.
Испед Музеја савремене уметности Војводине поздравне речи упутила је Сања Којић- Младенов.
Роџер Праиде је објаснио да данас у Европи има 500 регија и 105.000 градова, који се такмиче у привлачењу људи, стварању идентитета посебности са жељом да буду препознати у свом идентитету. У времену глобалне дигитализације, са јаким друштвеним медијима, то је снажна борба, која се из дана у дан мења, а овај град, као и сваки други треба сам да осмисли начин и модел, шта ће привући туристе да дођу у њега и да га позитивно оцене.
О даљим правцима и препорукама говориле су Драгица Томка и Ивана Волић са Факултета за спорт и туризам „Тимс“ , Јасмина Бељан-Искрин из Туристичке организације Сремских Карловаца и Кристина Кујунџић из Туристичке организације Србије.
Шетња Алмашким крајем и приказ пројекта „Старе приче за ново доба“ представља наслеђе Алмашког краја као најстаријег дела Новог Сада на савремен начин. Посетиоци краја ће од сада бити у прилици да послушају аутентичне приче староседелаца скенирајући QR кодове са табли постављених на десет локација у кварту.


Извор: Саопштење Покрајинског секретаријата за културу и јавно информисање

Најновије вести


Све вести

You are here


Контакт


  • Булевар Михајла Пупина бр. 16
    21101 Нови Сад
  • Аутономна Покрајина Војводина
    Република Србија
  • Телефон: 021/487-40-00
  • presbiro@vojvodina.gov.rs