Picture of the authorPicture of the author
/ , понедељак, 02.03.2015

Богатство различитости Војводине на међународном сајму туризма у Будимпешти

02032015_sajam_1

Читај ми

Читај ми
AA

У оквиру Међународног сајма туризма ,,UTAZAS/TRAVEL 2015” у Будимпешти, јуче је традиционално одржана конференција за медије на штанду Покрајинске владе, односно Покрајинског секретаријата за привреду, запошљавање и равноправност полова. У присуству бројних представника медија, излагача и заинтересованих посетилаца, заменик покрајинског секретара Балинт Јухас, Њ.Е. амбасадор Републике Србије у Мађарској Раде Дробац и представница Туристичке организације Србије Жељка Пудар, изнели су појединости и становишта у погледу туристиче делатности, свако са аспекта своје институције, односно организације. На штанду Војводине јуче је представљен и пројекат ,,Богатство различитости“ који се реализује у сарадњи Секретаријата и туристичког кластера ,,Истар21“ из Новог Сада.
Заменик покрајинског секретара Балинт Јухас је истакао да је овогодишњи наступ Покрајинске владе, односно Секретаријата, једанаести по реду, те да се на самом штанду налази око 20 излагача из покрајине, укључујући и Туристичку организацију Србије.
,,Ове године смо донели само један део туристичке понуде, односно Туристичког производа Војводине, у нади да ће посетиоци бити мотивисани да је посете. У погледу туризма, резултати су веома слични у Србији, АП Војводини и Мађарској. На отварању сајма се могло чути да број посета и ноћења туриста у Мађарској бележи рекордне резултате, тачније пораст од 12 одсто, а то је статистички случај и у Војводини, што представља доказ да треба да се бавимо туризмом и подржавамо од најмањих туритичких привредних субјеката појединих села, па све до Туристичке организације Србије. Ипак, евидентне су и разлике у начину бављења туризмом у Србији и Мађарској, а посебно у погледу туритичког маркетинга, нуђења и продавања туристичког производа путем интернета, што је на високом нивоу у Мађарској. Овај сајам је погодан за наше туритичке раднике да стекну и понесу са собом ,,know-how“, тачније искуства и умеће пословања у сфери туризма“, рекао је Јухас и изразио наду да ће повећању броја посета и ноћења у Србији и Војводини допринети управо туристи из Мађарске и позвао присутне да свим чулима уживају у богатој културолошкој, музичкој и гастрономској понуди покрајине.

Амбасадор Републике Србије у Мађарској Раде Дробац је нагласио да су Мађарска и Србија, нарочито у протеклом периоду знатно унапредиле своје билатералне односе. ,,Као суседне земље, Мађарска и Србија бележе стални успон економске сарадње који је евидентан. Међутим, много тога још предстоји и велике су могућности. И Мађарска и Србија су транзитне земље, које повезују, пре свега, исток и запад. У својој историји обе земље су биле под утицајем бројних цивилизација, стога је богатство туристичке понуде обе земље изузетно велико. Презентација Војводине на овом сајму представља управо богатство раличитости, што је направило специфичну војвођанску понуду“, рекао је амбасадор истакавши да је брзина стизања на одређено одредиште у туризму као економнској грани од велико значаја, те да ће и фреквентна авио линија Београд-Будимпешта умногоме допринети унапређењу туризма и додао да је неопходно да се наше две земље што боље упознају. Амбасадор је овом приликом додао да су међусобне посете мађарских и српских туриста и даље у мањем обиму него што је то реално за очекивати.
Жељка Пудар из говорила је о појачаној промоцији Туристичке организације Србије и њених партнера из Србије, што као резултат има појаву Србије у извесном број светских туристичких каталога. Пудар је посебно истакла да је да главна промотивна тема за ову годину носи назив ,,Моја Србија“, која подразумева да се Србија представља кроз сва годишња доба, са посебним акцентом на летњи и зимски активни туризам, што укључује и манифестације. Тема ,,Моја Србија“ је усмерена ка људима из дијаспоре и нашим амбасадама у иностранству, како би заједно са ТОС промовисали Србију својим сународницима.
Као и протекле деценије, и ове године на штанду Покрајинског секретаријата за привреду, запошљавање и равноправност полова представљена је обједињена понуда Туристичке организације Србије, Војводине, 12 локалних туристичких организација, 5 кластера и удружења и 7 туристичких агенција, предузећа и винарија. Овогодишњи излагачи на штанду Војводине креирали су специфичне туристичке производе који представљају одређене микрорегије или националне заједнице.
Штанд Војводине су красиле и разноврне ношње, као и сувенирска и гастрономска понуда учесника пројекта ,,Богатство различитости“, предвођених новосадским туристичким кластером ,,Истар21“. Дефилујући сајмом, успели су да пренесу и на остале излагаче и посетиоце делић атмосфере и темперамента појединих делова покрајине, а могле су се чути и најпознатије војвођанске песме у изведби тамбурашког оркестра. Као и претходних година, посетиоци сајма туризма у Будимпешти су показали велико интересовање за сам пројекат и места укључена у исти, управо због његове специфичности и начина представљања.

fixed-img