Дугогодишња сарадња АП Војводине и Региона Оломоуц у Чешкој, која је реализована многобројним заједничким пројектима, недавно је обогаћена још једним видом сарадње. Наиме, крајем марта 2014. године премијерно је представљен Фестивал памети у средњој школи Привредне акамедије Оломоуц. Пројекат Фестивал памети представили су Мато Грозница, подсекретар Покрајинског секретаријата за образовање, управу и националне заједнице и Здравко Живковић, аутор наведеног фестивала и креативне игре “Дорис.
Домаћини у школи биле су Романа Новотникова, директорка школе и професорке енглеског језика: Хана Завадилова и Шарка Набелкова. Ученици су имали јединствену прилику да, мимо стандардних наставних метода, креативним вежбама искажу своје потенцијале и дају своје нове пословне идеје за аутомобилску индустрију која је изразито развијена у Чешкој. Показало се да учесници креативне радионице имају пуно идеја, те да им је само требало дати прилику да то покажу и на делу, што су они и учинили на најбољи могући начин. У просеку 5–10% ученика има натпросечне креативне способности, а овде је овај проценат троструко већи, тако да ће жири имати веома тежак задатак да изабере пар ученика који ће представљати школу и свој регион на финалном такмичењу – у јуну месецу у Скупштини АП Војводине.
Долазак у Оломоуц искоришћен је за посету регионалној администрацији и договоре у погледу будуће сарадње на плану образовања и очувања идентитета националних заједница. Разговорима су присуствовале др Јитка Брабцова, начелница департмана за регионалну сарадњу Региона Оломоуц и Андреа Штоурачова из Регионалног секретаријата за образовање, Одељење за образовање, омладину и спорт. Размотрене су досадашње активности које су обухватале чешку националну заједницу у АП Војводини, као и могући облици будуће сарадње. У разговорима је истакнута улога Покрајинског секретаријата за образовање, управу и националне заједнице у очувању идентитета чешке заједнице у АП Војводини, с посебним освртом на образовање, односно да ученици чешке заједнице у АП Војводини имају могућност да, путем изборног предмета, изучавају матерњи језик са елементима националне културе.
Изражена је обострана спремност за интензивирање сарадње, односно заједнички наступ путем потенцијалних пројеката који би били предмет аплицирања за средства европских развојних фондова.