Министарство саобраћаја је, према писању медија, упутила предлог Влади Републике Србије да се до краја јула донесе одлука о гашењу железничког саобраћаја на 20 деоница у Србији, од чега су 14 на територији АП Војводине.
С обзиром на то да одлука још није донета, апелујем да се предлог не усвоји, јер је штетан и лош и са аспекта јавног превоза грађана, а посебно због последица које ће имати за привреду.
У Војводини, због конфигурације терена, постоји традиција коришћења железничког превоза и низ погрешних одлука у претходним деценијама је допринео да та врста превоза изгуби на значају. Посебно је катастрофална чињеница да је дозвољено да пруге дођу у стање у којима се данас налазе.
На територији Војводине укупна дужина пруга износи 1735,50 км, односно 45 % од укупне дужине пруга у Србији. Око 700 км су индустријски колосеци којима управљају власници тих правних лица, а који су повезани са јавним пругама. Трошкови превоза су у цени сваког производа далеко мањи уколико се користи железнички, а не друмски превоз. Зато је за привреду изузетно штетна свака идеја о гашењу железничког саобраћаја.
Покрајински скретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова је иницирао израду Елабората модела железничког саобраћаја у Војводини, који је израдио Факултет техничких наука, према коме се ревитализација железничког саобраћаја може извршити у више фаза. Активности око реализације међународног пројекта изградње пруге Сегедин – Баја, преко Суботице, Елаборат коришћења пруге Нови Сад – Сомбор и Петроварадин – Беочин и индустријских колосека у Богојеву и Оџацима апсолутно показују економску оправданост ревитализације запуштених пруга, а не њихово гашење.
Војводини је потребна железница и свако онај ко размишља о гашењу пруга, а не о њиховој ревитализацији, ради у корист њене штете. Зато још једном апелујем да Влада Републике Србије не прихвати предлог о гашењу железничког саобраћаја и да се окрене плановима за ревитализацију железнице у Србији.