Picture of the authorPicture of the author
/ , четвртак, 09.06.2016

Изјава Мирослава Васина, потпредседника Скупштине АП Војводине

Читај ми

Читај ми
AA

Министарство саобраћаја је, према писању медија, упутила предлог Влади Републике Србије да се до краја јула донесе одлука о гашењу железничког саобраћаја на 20 деоница у Србији, од чега су 14 на територији АП Војводине.

С обзиром на то да одлука још није донета, апелујем да се предлог не усвоји, јер је штетан и лош и са аспекта јавног превоза грађана, а посебно због последица које ће имати за привреду.

У Војводини, због конфигурације терена, постоји традиција коришћења железничког превоза и низ погрешних одлука у претходним деценијама је допринео да та врста превоза изгуби на значају. Посебно је катастрофална чињеница да је дозвољено да пруге дођу у стање у којима се данас налазе.

На територији Војводине укупна дужина пруга износи 1735,50 км, односно 45 % од укупне дужине пруга у Србији. Око 700 км су индустријски колосеци којима управљају власници тих правних лица, а који су повезани са јавним пругама. Трошкови превоза су у цени сваког производа далеко мањи уколико се користи железнички, а не друмски превоз. Зато је за привреду изузетно штетна свака идеја о гашењу железничког саобраћаја.

Покрајински скретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова је иницирао израду Елабората модела железничког саобраћаја у Војводини, који је израдио Факултет техничких наука, према коме се ревитализација железничког саобраћаја може извршити у више фаза. Активности око реализације међународног пројекта изградње пруге Сегедин – Баја, преко Суботице, Елаборат коришћења пруге Нови Сад – Сомбор и Петроварадин – Беочин и индустријских колосека у Богојеву и Оџацима апсолутно показују економску оправданост ревитализације запуштених пруга, а не њихово гашење.

Војводини је потребна железница и свако онај ко размишља о гашењу пруга, а не о њиховој ревитализацији, ради у корист њене штете. Зато још једном апелујем да Влада Републике Србије не прихвати предлог о гашењу железничког саобраћаја и да се окрене плановима за ревитализацију железнице у Србији.

fixed-img