Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, уторак, 19.05.2015

АП Војводина и Град Нови Сад обезбедили додатних три милиона евра за даљу градњу Жежељевог моста

19052015_ugovor_1

Читај ми

Читај ми
AA

У „Железницама Србије“ данас је потписан анекс основног уговора, којим је обезбеђено додатних близу три милиона евра за наставак градње друмско-железничког моста преко Дунава у Новом Саду, познатијег као нови Жежељев мост. Два милиона евра обезбедила је АП Војводина и милион евра Град Нови Сад. Анекс уговора потписали су председник Покрајинске владе др Бојан Пајтић и градоначелник Новог Сада Милош Вучевић, као представници органа финансирања, затим генерални директор „Железница Србије“ Мирослав Стојчић, компаније коју је Влада Србије овластила да у име државе буде инвеститор , те представник шпанско-италијанског конзорцијума који гради мост Алехандро Серано.
Предвиђено је да мост буде завршен за 17 месеци, а за додатна три месеца би требало да се демонтира постојећи монтажни мост, речено је на конференцији за медије након потписивања анекса уговора.
Потписивању докумената којима се обезбеђују услови да се градња моста и заврши, присуствовали су и потпредседница Владе Републике Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре др Зорана Михајловић, шеф делегације Европске уније у Србији, амбасадор Мајкл Девенпорт, представници Покрајинске владе, Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Града Новог Сада, Управе за капитална улагања Војводине, Завода за изградњу Града Новог Сада, као и представници градитеља и амбасаде Шпаније.
Након потписивања документа, председник Покрајинске владе др Бојан Пајтић је рекао да се ради о националном пројекту јер је Жежељев мост од изузетног транзитног привредног значаја, не само за Нови Сад, Војводину и Србију, већ и за шири регион, те да око тога не сме бити политичких дилема.
„Због тога је Покрајинска влада 2011. године, иако је ово републичка надлежност и иако тај мост формално припада Републици, прихватила да финансира две трећине обавезе Републике Србије. Данас смо прихватили да финансирамо и додатних два милиона евра на оно што је била основна обавеза – 12,7 милиона евра. Овај мост истовремено је и опомена да политика која се води увек мора бити политика сарадње а не конфронтације. Тужно је то што ми данас градимо оно што су генерације пре нас изградиле, а безумна политика срушила 1999. године“, изјавио је др Бојан Пајтић.
Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић се захвалио свим партнерима на овом пројекту, посебно министарки Михајловић и амбасадору Девенпорту на њиховом труду да се изађе из застоја у градњи моста.
„Са данашњим потписивањем документа показали смо да смо преузели највећу одговорност у читавом овом ланцу и очекујемо да извођач радова то цени и да коначно крене у наставак изградње друмско-железничког моста у Новом Саду“, рекао је Милош Вучевић уз напомену да највећу штету трпе управо Нови Сад и Новосађани.
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре др Зорана Михајловић је рекла да дашањи дан види као прекретницу у реализацији овог пројекта.
„Драго ми је што су данас за једним столом сви сели, након преговора и велике подршке Европске комисије. Покренули смо ствари које су требале да буду завршене у новембру 2013. године“, рекла је министарка Михајловић и нагласила да су намере Владе Србије да не стоји ни један инфраструктурни пројекат. Навела је и податак да је 4 милиона евра годишњи губитак због непостојања Жежељевог моста.
Амбасадор Мајкл Девенпорт је свима честитао потписивање, како је рекао, веома битног додатка уговору.
„Европска унија није потписник овог уговора, иако је издвојила бесповратно више од 30 милиона евра за пројекат изградње Жежељевог моста“, рекао је амбасадор Девенпорт и потврдио да је Жежељев мосте од великог значаја за целу регионалну инфраструктуру, јер ЕУ жели, у тесној сарадњи са Владом Србије и другим земљама овог региона, да подстакне инвестиције у транспортну инфраструктуру.
Када буде завршена изградња Жежељевог моста, навео је амбасадор Мајкл Девенпорт, ЕУ је спремна да издвоји још четири милиона евра за приступне саобраћајнице.
Анекс 1 је документ први по значају, јер продужава основни уговор и омогућава наставак градње моста. Данас су потписани и остали документи и уговори, којима се обезбеђује његова реализација. Тако је потписан и уговор о начину преноса средстава које је обезбедила АП Војводина, за финансирање овог пројекта. Њега су потписали Небојша Маленковић, директор Управе за капитална улагања АП Војводине, генерални директор „Железница Србије“ Мирослав Стојчић и директор ЈП „Завод за изградњу града“ из Новог Сада Горан Вишњић.
Жежељев мост срушен је 1999. године у НАТО бомбардовању. У јануару 2011. године потписан је сет уговора о изградњи новог моста. На међународном тендеру за извођача радова изабран је шпанско-италијански конзорцијум, који чине „Азви“ Шпанија, „Тадеи“ Италија и „Хорта Кослада“ Шпанија. Вредност посла била је 45,3 милиона евра. Пројекат изградње Жежељевог моста реализује се кроз два основна уговора. То су Лот 1, који финансира ЕУ и Лот 2, који се финансира из средстава АП Војводине – две трећине и Града Новог Сада – једна трећина, као обавезе Републике Србије. Нови трошкови који су изазвали застој у градњи, изазвани су додатним радовима извођача, за које нису знали када су дали своју понуду.

fixed-img