Нови Сад, 9. фебруар – Председник Извршног већа Војводине др Бојан Пајтић, републички министар животне средине и просторног планирања Оливер Дулић и републички министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић састали су се данас у Извршном већу Војводине и разговарали о изградњи саобраћајне инфраструктуре у Војводини. Након састанка, о закључцима и договорима са састанка известили су јавност.
– Састанак је био изузетно успешан, разговорали смо о инфраструктури као предуслову развоја сваке државе и закључили да ће средства која ћемо остварити током ове године морати бити удружена, односно да ћемо имати неке заједничке подухвате на територији Војводине, управо да би та инфраструктура обезбедила нова радна места и омогућила отварање нових компанија – изјавио је председник Извршног већа Војводине др Бојан Пајтић. – Познато Вам је да смо се са председником републичке Владе договорили да 90 посто средстава од приватизације НИС-а припада Војводини. Од првих 50 посто ће бити финансирани они пројекти које смо започели преко Фонда за капитална улагања, као што су путеви – а напомињем да смо преко 1000 километара путева реконструисали или изградили у ових две године – затим Каменица ИИ, Ургентни центар, мостови код Аде, Сремске Раче и Сефкерина. Од преосталих 40 посто средстава, између осталог, биће финансирани неки заједнички пројекти које ћемо радити са Министарством за инфраструктуру и са Министарством животне средине и просторног планирања. Пре свега, мислим на онај део Коридора X који иде од мађарске границе до Новог Сада. Покрајина ће преузети финансирање и изградњу осам саобраћајних петљи да би у наредне три године тај део аутопута, као предуслов развоја Покрајине, био завршен. С обзиром на то да смо успели да остваримо 30 милиона евра европских средстава за изградњу новог Жежељовог моста, Покрајина ће у његову изградњу уложити 20 милиона евра, а Град Нови Сад још 10 милиона евра, тако да ћемо кроз изградњу Жежељевог моста бити у прилици да заокружимо и железнички Коридор X. Добили смо и снажну подршку за изградњу моторног пута првог реда од румунске границе, кроз средњи Банат, преко Зрењанина и Новог Сада, који обухвата и тунел кроз Фрушку гору, а завршава се на аутопуту Београд- Загреб. Овај путе значајан је за развој средњег Баната, јужне Бачке и Срема. Он ће омогућити да су аеродром и друге виталне саобраћајнице доступне свим грађанима Покрајине.
– Наши договори су у функцији даљег развоја Војводине и Србије, они ће омогућити да се привреда брже развија и да у условима тешке финансијске кризе удружимо средства и будемо успешни у ономе што је кључни циљ, а то је очување постојећих радних места, ширење производње, отварање нових компанија и олакшавање живота грађана Војводине и Србије – завршио је председник Покрајинске владе Пајтић.Министар Милутин Мркоњић је изјавио:
– Влада Србије је међународне коридоре кроз нашу земљу, од Суботице, преко Новог Сада, Београда, Ниша до Димитровграда и Врања – путне и железничке – уврстила у приоритете у наредне четири године. За то ће влада издвојити четири милијарде евра у наредне четири године. У овој години, програм је направљен за око 702 милиона евра, од чега 480 милиона иде на аутопут, а 222 на железничку магисталу. Две су кључне тачке на железничкој магистрали од Београда до Суботице – то су Жежељев мост и железничка станица у Новом Саду. Уз мало напора, уз велику подршку Покрајине и добру сарадњу Републике и Покрајине, ми ћемо изместити железничку станицу и завршити Жежељов мост. Што се тиче путева, сигурно улазимо у реализацију две деонице од по 10 километара на путу од Новог Сада до Хоргоша. То планирамо да урадимо сопственим средствима, док не добијемо међународне кредите. Очекујемо да ћемо међународне кредите добити средином године.
Министар Оливер Дулић је рекао:
– Било је веома важно да се данас разговара о озбиљном планирању простора који је потребан у будућности. Било је кључно и од стратешког значаја да се договоримо ко ће шта да ради. У Војводини постоји много развојних пројеката. Председник Покрајинске владе заборавио је да каже да је покрајинска администрација такође на Коридору X издвојила средства за експропријацију земљишта за заобилазницу око Суботице. Данашњи састанак је потврдио да у свим будућим акцијама државни органи, и републички органи и покрајински органи, треба да сарађују у заједничким настојањима и напорима да се убрза и заврши изградња инфраструктуре кроз Војводину и Србију и да у томе треба да будемо партнери. Добро је да су они приоритетни правци који су дефинисани Владиним одлукама, данас и потврђени. Добро је да смо се договорили о начину како ћемо да функционишемо и да успоставимо свакодневну и редовну комуникацију и добро је да је Фонд за капитална улагања показао велико интересовање да учествује заједно са предузећем Коридор X у тим приоритетним и стратешким пројектима.