Picture of the authorPicture of the author
/ Зрењанин, понедељак, 09.02.2009

Договор Пајтића, Дулића и Мркоњића о изградњи саобраћајне инфраструктуре у Војводини

09022009_pajtic_v1s

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 9. фебруар – Председник Извршног већа Војводине др Бојан Пајтић, републички министар животне средине и просторног планирања Оливер Дулић и републички министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић састали су се данас у Извршном већу Војводине и разговарали о изградњи саобраћајне инфраструктуре у Војводини. Након састанка, о закључцима и договорима са састанка известили су јавност.

– Састанак је био изузетно успешан, разговорали смо о инфраструктури као предуслову развоја сваке државе и закључили да ће средства која ћемо остварити током ове године морати бити удружена, односно да ћемо имати неке заједничке подухвате на територији Војводине, управо да би та инфраструктура обезбедила нова радна места и омогућила отварање нових компанија – изјавио је председник Извршног већа Војводине др Бојан Пајтић. – Познато Вам је да смо се са председником републичке Владе договорили да 90 посто средстава од приватизације НИС-а припада Војводини. Од првих 50 посто ће бити финансирани они пројекти које смо започели преко Фонда за капитална улагања, као што су путеви – а напомињем да смо преко 1000 километара путева реконструисали или изградили у ових две године – затим Каменица ИИ, Ургентни центар, мостови код Аде, Сремске Раче и Сефкерина. Од преосталих 40 посто средстава, између осталог, биће финансирани неки заједнички пројекти које ћемо радити са Министарством за инфраструктуру и са Министарством животне средине и просторног планирања. Пре свега, мислим на онај део Коридора X који иде од мађарске границе до Новог Сада. Покрајина ће преузети финансирање и изградњу осам саобраћајних петљи да би у наредне три године тај део аутопута, као предуслов развоја Покрајине, био завршен. С обзиром на то да смо успели да остваримо 30 милиона евра европских средстава за изградњу новог Жежељовог моста, Покрајина ће у његову изградњу уложити 20 милиона евра, а Град Нови Сад још 10 милиона евра, тако да ћемо кроз изградњу Жежељевог моста бити у прилици да заокружимо и железнички Коридор X. Добили смо и снажну подршку за изградњу моторног пута првог реда од румунске границе, кроз средњи Банат, преко Зрењанина и Новог Сада, који обухвата и тунел кроз Фрушку гору, а завршава се на аутопуту Београд- Загреб. Овај путе значајан је за развој средњег Баната, јужне Бачке и Срема. Он ће омогућити да су аеродром и друге виталне саобраћајнице доступне свим грађанима Покрајине.
– Наши договори су у функцији даљег развоја Војводине и Србије, они ће омогућити да се привреда брже развија и да у условима тешке финансијске кризе удружимо средства и будемо успешни у ономе што је кључни циљ, а то је очување постојећих радних места, ширење производње, отварање нових компанија и олакшавање живота грађана Војводине и Србије – завршио је председник Покрајинске владе Пајтић.Министар Милутин Мркоњић је изјавио:
– Влада Србије је међународне коридоре кроз нашу земљу, од Суботице, преко Новог Сада, Београда, Ниша до Димитровграда и Врања – путне и железничке – уврстила у приоритете у наредне четири године. За то ће влада издвојити четири милијарде евра у наредне четири године. У овој години, програм је направљен за око 702 милиона евра, од чега 480 милиона иде на аутопут, а 222 на железничку магисталу. Две су кључне тачке на железничкој магистрали од Београда до Суботице – то су Жежељев мост и железничка станица у Новом Саду. Уз мало напора, уз велику подршку Покрајине и добру сарадњу Републике и Покрајине, ми ћемо изместити железничку станицу и завршити Жежељов мост. Што се тиче путева, сигурно улазимо у реализацију две деонице од по 10 километара на путу од Новог Сада до Хоргоша. То планирамо да урадимо сопственим средствима, док не добијемо међународне кредите. Очекујемо да ћемо међународне кредите добити средином године.
 Министар Оливер Дулић је рекао:
– Било је веома важно да се данас разговара о озбиљном планирању простора који је потребан у будућности. Било је кључно и од стратешког значаја да се договоримо ко ће шта да ради. У Војводини постоји много развојних пројеката. Председник Покрајинске владе заборавио је да каже да је покрајинска администрација такође на Коридору X издвојила средства за експропријацију земљишта за заобилазницу око Суботице. Данашњи састанак је потврдио да у свим будућим акцијама државни органи, и републички органи и покрајински органи, треба да сарађују у заједничким настојањима и напорима да се убрза и заврши изградња инфраструктуре кроз Војводину и Србију и да у томе треба да будемо партнери. Добро је да су они приоритетни правци који су дефинисани Владиним одлукама, данас и потврђени. Добро је да смо се договорили о начину како ћемо да функционишемо и да успоставимо свакодневну и редовну комуникацију и добро је да је Фонд за капитална улагања показао велико интересовање да учествује заједно са предузећем Коридор X у тим приоритетним и стратешким пројектима.

fixed-img