Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, петак, 26.06.2009

Др Золтан Јегеш поздравио учеснике тренинга за наставнике-менторе у пројекту инклузије ромских ученика

26062009_jeges_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 26. јун –  Покрајински секретар за обрзовање др Золтан Јегеш присуствовао је, у Електротехничкој „Михајло Пупин" у Новом Саду,  отварању једнодневног тренинга за наставнике-менторе у оквиру пројекта „Инклузија ромских ученика у средњим школама у АП Војводини". Ради се о  завршном  тренингу у циклусу семинара намењених обуци ментора за рад са стипендистима. Пројекат  подржава Покрајински секретаријат за образовање. Најзначајнији циљеви пројекта „ Инклузије ромских ученика у средњим школама у АП Војводини" су повећање броја ових ученика у средњим школама, односно броја ученика који се уписују на образовне профиле у четворогодишњем трајању, као и побољшање њиховог општег успеха током средњошколског образовања. Пројекат подразумева да су ученицима, који се школују у средњим школама у Војводини, обезбеђени финансијска подршка, развој мотивације ромске заједнице према наставку школовања њихове  деце, као и обезбеђивање менторског рада. На значај овог начина рада са ученицима указао је др Золтан Јегеш на данашњем професорском скупу. Према његовим  речима, овај менторски рад је     по много чему специфичан у односу на његове класичне форме,  јер поред педагошко- стручног знања, садржи и социјалну компоненту оних са којима  треба радити. Од почетка реализовања пројекта истакнута  је његова превасходно образовна компонента, јер  само образовањем се решавају социјална питања, сматра др Јегеш, који је подсетио да поред бројних, пре свега финансијских проблема, озбиљна анализа РЕФ-а истиче успешност активности које су на овом плану вођене у Војводини. Такође је истакао и значај организације оваквих тренинга с обзиром на величину и број школа у Војводини, јер се по први пут овакав пројекат спроводи у нас, а први пут се укључила и држава. Иначе,  пракса у свету је да овакве програме спроводи цивилни сектор. Др Јегеш сматра да успешан менторски рад мора да буде интерактиван, односно да буде што више  сугестија непосредних носилаца и учесника у пројекту, како би се лакше и експедитивније решили проблеми, односно, како би овакви пројекти били реализовани и у будућности. Менторски рад битан је и за децу са посебним потребама, на чему ће се активније радити, најавио  је др Јегеш.

fixed-img