Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, понедељак, 08.06.2009

Др Золтан Јегеш примио француске гимназијалце

08062009_Jeges_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 8. јун – Покрајински секретар за образовање др Золтан Јегеш примио је гимназијалаце и њихове професоре из Лицеја Пиерре Мендес Франце из Перона из Француске и Гимназије „Јован Јовановић Змај" из Новог Сада.
Гости из Француске су у узвратној посети новосадској гимназији чији су представници, у мају ове године, били у посети овој школи. Сарадња две гимназије одвија се у оквиру ширег пројекта увођења билингвалне наставе у овој новосадској гимназији којом се омогућава ученицима да се упознају са социолошко-културолошким посебностима две земље. Пројекат су подржали Амбасада Француске, Француски културни центар, Ректорат регионалне академије у Амијену, Покрајински секретаријат за образовање, Секретријат за образовање Града Новог Сада и Министарство просвете Републике Србије.
Др Јегеш је истакао значај оваквих сусрета и сарадње младих из различитих земаља, чиме је омогућено да они боље упознају. Госте је упознао са образовним системом у Војводини, који обухвата 450 школа, 14 факултета, 9 струковних школа, као и са ученичким и студентским стандардом који прати ову делатност. Према речима др Јегеша, специфичност војвођанског образовања није у бројности школа него у његовој мултијезичности. Наиме, настава се изводи на 6 службених језика, српском, мађарском, румунском, словачком, хрватском и русинском језику, а као специфичност и толерантност образовног система навео је и јединствен пример у светским оквирима -гимназијско образовање војвођанских Русина на матерњем језику. – Поред тога, организована је настава ради неговања матерњег језика у многим школама на мањинским језицима који нису у службеној употреби, а фокусирамо се и на рад са талентованим ученицима у специјализованим гимназијама, казао је др Јегеш.
Гости из Француске истакли су гостопримство са којим су дочекани, али и нова сазнања која су стекли о култури, историји и религији у Србији. Такође су навели и да се њихов школски систем доста разликује од нашег. Њихови професори више су ангажовани у самом просецу наставе и имају мање ваннаставних активности него наши професори, а ученици дневно проводе више времена у школи, јер немају наставу у сменама. Заједнички им је акценат на учењу страних језика. Истакли су и да отварање билингвалних оделења у француским школама има традицију, јер се тако ученици упознају са другим културама и државама.
– Значајно је што у септембру отварамо једно билингвално одељење на српском и француском језику, казала је Светлана Вујовић, заменица ресорног секретара. Објаснила је да настава, која ће се одвијати на француском наставном језику, има неколико предности. Осим учења још једног страног језика битног у запошљавању и општем образовању, продубљује и традиционалну повезаност Србије и Француске међу младима. – Циљ нам је да отворимо што више билингвалних одељења не само у овој, већ и у другим гимназијама широм Војводине, истакла је Вујовић.

fixed-img