Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, среда, 18.02.2009

Др Золтан Јегеш примио професоре и ученике Гимназије из Нижњег Новгорода

18022009_Jeges_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 18. фебруар – Покрајински секретар за образовање др Золтан  Јегеш примио је професоре и ученике Гимназије Н-13 из Њижњег Новгорода и њихове домаћине, представнике новосадске Гимназије  "Исидора Секулић," који су га упознали са досадашњом сарадњом и разменом искустава у образовно-васпитном процесу.Петодневна посета гостију  из Русије узвратна је посете Исидориној гимназији, чији су представници били у гостима руским колегама од 18 до 22. новембра прошле године. Ради се о  наставку  сарадње започете на 33. међународној научној конференцији о Максиму Горком, на којој су са успехом учествовали и наши представници. Сарадња се одвија путем размене ученика и разговорима о примени наставних планова и начинима реализације наставе.Ресорни секретар др Јегеш упознао је госте са радом и надлежностима Секретаријата. Навео је да образовни систем у Војводини обухвата 500 школа, од којих 120 средњих, 9 високо-стручних школа и 14 факултета, као  и велики број приватних факултета и средњих школа.- Поносни смо што у Војводини имамо образовање на шест језика и што се Војводина и по интеркултуралности препознаје у Европи, –   казао је др Јегеш.Подржавајући овакву врсту сарадње др Јегеш је гостима предложио да узму учешће и у летњим камповима толеранције који се традиционално организују у Војводини.Оксана Рокунова, заменик директора Гимназије Н-13, говорила је о реформама образовања које се у Русији интензивно спроводе како би до 2010. године били усвојени нови стандарди у образовању  који инстистирају да је главни задатак образованог процеса  научити децу да уче, како да прихвате инфромацију, користе је и представе. – Наша гимназија је раније више пажње посвећивала филолошким предметима, али је у последње време предност дала природноматематичким струкама, јер ови предмети помажу бољем логичком размишљању деце, објанила је Рокунова.У разговорима је истакнут значај рада са талентима и усвајање методологије научног рада на средњошколском нивоу. Заједничка оцена је и да је потребно продубити сарадњу и у размени искустава у области истраживачког рада ученика, у чему су руски модел и искуство  веома корисни за наше ученике, посебно у физици и хемији. Речено је и да је важно у оквире овакве сарадње укључити што више школа из Русије и Војводине.

fixed-img