Нови Сад, 29. септембар 2011. – Потпредседник Владе Војводине, Душан Јаковљев и заменик покрајинског секретара за образовање, управу и националне заједнице, др Золтан Јегеш, присуствовали су уручењу награде Центра "Живети заједно" из Новог Сада, која је установљена ове године за основне школе у Војводини. Како је образложено, награда се додељује основној школи која је, током претходне школске године, урадила највише на стварању услова за несметано образовање све деце. Новосадска ОШ "Коста Трифковић" прва је добила ово признање.Говорећи о значају инклузије у образовном систему, потпредседник Јаковљев је нагласио да награду, која се данас додељује, посматра у три дела. – Један је оно што су урадили људи у Школи "Коста Трифковић" да сви ученици имају подједнако комфорне услове за школске активности, други је да ће, све што је урадила ова школа бити стимулативно за остале школе, а трећи део смо ми – Влада Војводине, Влада Србије, Министарство просвете – да урадимо више него до сада, како не би као пример истицали нешто што је нормална и уобичајена појава, казао је Јаковљев.Др Зотан Јегеш је истакао важност схватања да нас физичка различитост не ограничава, те да сви имамо одговарајуће људске вредности које треба да истакнемо. Изразио је жаљење што није било довољно средства у ресорном секретаријату за 10 урађених пројеката за средње школе у Војводини, којима се унапређују прилази школама и санитарни чворови. Како је објаснио, Секретаријат је средства обезбедио од Фонда за капитална улагања и очекује се да ће пројекти убрзо бити реализовани.Председница Ценра Милица Ружић Новаковић је истакла важност данашњег тренутка и објаснила разлог због којег је ова награда додељена школи "Коста Трифковић". – Разлог су људи у школи, не зато што добро познају Закон о систему образовања донет 2009. године, већ зато што су нам родитељи рекли да су задовољни начином како поступају са њиховм децом, казала је Ружић Новаковић.Наставница Нада Шушак представила је шта је током прошле године урађено, како би што ефикасније применили инклузиве принципе образовања. Објаснила је да су радили на бази ДИЛС пројекта, конкурисали и добили средства како би остварили приоритетне циљеве, а то су унапређење професионалних компетенција запослених за рад са децом, односно ученицима са инвалидитетом, сензибилизацију свих за прихватање и подршку деци са инвалидитетом, унапређењу сарадње са родитељима и квалитетнијем укључивању ученика са инвалидитетом у васпитно-образовни процес.Дугогодишњи директор школе Милан Спасојевић најавио је да ће предстојећа реконструкција 1612 квадратних метара омогућити да се ученицима са инвалидитетом олакша приступ и вишим спратовима у школи, што ће се постићи и изградњом лифта за ове намене.
/ Нови Сад, четвртак, 29.09.2011
Инклузивне мере за децу са посебним потребама у школама у Војводини

Читај ми
AA
