Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, четвртак, 11.04.2024

Иванишевић отворио конференцију посвећену креативном туристичком новинарству

Читај ми

Читај ми
AA

У Инфо-центру Туристичке организације Војводине данас је одржана конференција „Креативно туристичко новинарство Војводине – туризам и ми“, у организацији Удружења туристичких новинара Војводине, уз подршку Покрајинског секретаријата за привреду и туризам.

Циљ конференције је да се на основу Стратегије развоја туризма Републике Србије и Програма развоја туризма АП Војводине укаже на конкретне могућности које ресорне институције нуде туристичким делатницима, како би се активно учествовало у побољшању квалитета туристичке понуде и повећању броја посетилаца.

Покрајински секретар за привреду и туризам др Ненад Иванишевић истакао је, отварајући конференцију, да се без одговарајуће медијске подршке и извештавања не може говорити о развоју нових, као ни о потврди старих туристичких дестинација.

„Улога новинара и креативног новинарства веома је значајна, с обзиром на трендове и на чињеницу да се тежиште информисања са конвенционалних медија пребацује на друштвене мреже. До краја године ћемо расписати посебан конкурс за подршку медијима који извештавају у области туризма, како бисмо помогли и локалним самоуправама, те оним дестинацијама које за ову намену немају довољно финансијских средстава. Поред данашње конференције коју смо подржали на конкурсу пред крај прошле године, увешћемо посебну буџетску линију која ће имати за циљ подршку медијима који извештавају  о туризму на територији АП Војводине“, рекао је Иванишевић.

Он је навео да је приликом обиласка локалних самоуправа у Војводини уочено да су много постигле у областима привреде, туризма и запошљавања.

„Данас говоримо о историјски ниској стопи незапосленисти на територији АП Војводине и историјски високој стопи посећености Војводине, која је боља и од рекордне 2019. године. Сви заједно можемо да будемо поносни на остварене резултате“, додао је Иванишевић.

Секретар се осврнуо и на сеоски туризам, при чему је истакао и заједничку промоцију јавног позива Министарства туризма и омладине намењеног подршци руралном туризму у износу од 150 милиона динара, који је отворен до 15. априла и где свако домаћинство, салаши и етно-куће моћи да аплицирају за износ до 2,9 милиона динара, односно до 90 одсто укупне инвестиције у оквиру појединачних пројеката. Према његовим речима, више од 40 одсто средстава у претходном мандату у Покрајинском секретаријату за привреду и туризам  било је усмерено ка руралним срединама, што је значајан подстицај овој области, поред улагања у путну инфраструктуру.

„Секретаријат је први који је на Фрушкој гори поставио пуњаче за електричне бицикле, а планирамо у наредном пероду и пуњаче за електричне аутомобиле, јер на тај начин најбоље чувамо животну средину. Још једна важна деоница јесте железничка пруга до границе са Мађарском, Београд–Суботица. Очекујемо велики напредак Суботице и околине када та пруга буде завршена. Воз ‘Соко’ је сам по себи туристичка атракција и њиме се у првих десет месеци превезло преко милион путника“, рекао је Иванишевић. Он је додао да Секретаријат планира неколико нових конкурса у току 2024. године, почев од конкурса за подршку младим предузетницима у привреди и туризму, до конкурса који по први пут пружа подршку породичним фирмама.

Учесници овог стручног скупа су се посветили темама попут значаја комуникације између регионалних и локалних  самоуправа, јавних институција и привредних субјеката у туризму и њиховог директног утицаја на квалитет туристичке услуге, и то у оквиру две панел-дискусије.

fixed-img