Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, петак, 12.07.2013

Јавно-приватно партнерство омогућава ревитализацију пруге Нови Сад – Богојево – Сомбор

12072013_vasin_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Оџаци/Нови Сад, 12. јули 2013. године – Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова и Општина Оџаци организовали су данас презентацију Елабората о преношењу права на управљање железничком инфраструктуром и организацијом превоза на прузи Нови Сад – Богојево – Сомбор. Елаборат је израдио Факултет техничких наука у Новом Саду, а израду је финансирао Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова.У том документу дефинисане су могућности и целисходност дерегулације управљања и организације превоза на делу железничке инфраструктуре Републике Србије која се налази на територији Војводине, у складу са новим Законом о железници. Дефинисани су правни оквири за организовање посебног друштва за управљање железничком инфраструктуром и организацију превоза на прузи Нови Сад – Богојево – Сомбор. Представљени су и подаци о обиму превоза путника и робе, неопходним инвестицијама и могућим изворима финасирања, те о варијантама организације превоза путника и робе.

Према речима покрајинског секретара за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослава Васина, пруга Нови Сад – Богојево – Сомбор, једна је од најзначајнијих пруга не само у Војводини, него и на територији читаве Србије. "Елаборатом о управаљању железницом на тој саобраћајној траси желели смо да дамо приказ могућих радова на ревитализације Нови Сад – Богојево – Сомбор, преношењем права на управљање железничком инфраструктуром и организацију превоза", рекао је Мирослав Васин, додавши да су приказани не само потпуна економска оправданост преузимања бриге о овој прузи од стране АП Војводине и локалних самоуправа, већ и пуна оправданост јавно – приватног партнерства на њеној ревитализацији.Како је у Елаборату наведено, у Војводини се налази најгушћа мрежа пруга у окружењу, која је дуги низ година обезбеђивала привредни, културни и друштвени напредак целог региона. Данас су те пруге у веома лошем стању што је последица дугогодишње небриге и запостављања железничког саобраћаја. Наводи се и да су поједина привредна друштва, услед лоше железничке инфраструктуре, онемогућена, или добрим делом ограничена у приступу железничком превозу.„С обзиром на планове Министарства за саобраћај да у предстојећем периоду од 5-10 година, инвестиције у железничку инфраструктуру буду усмерене на изградњу и модернизацију Коридора X и тзв. Коридора XИ, као и на магистрални правац пруге Београд – Панчево – Вршац – државна граница (Румунија), стање на другим железничким трасама ће се још више погоршавати", рекао је Васин". „Због тога је важно да се створе предуслови да Војводина активно утиче на планове развоја, одржавања и модернизацију железничке инфраструктуре на пругама које се налазе на њеној територији. Тиме би се дао снажан подстицај развоју целокупне привреде наше покрајине Војводине и задовољењу миграционих потреба становништва. Искуства из земаља у Европској унији показују да само децентрализовано управљање регионалном и локалном железничком инфраструктуром може да створи ефикасан и квалитетан железнички систем који ће одговорити захтевима становништва и привреде региона. Позитивни примери постоје у Немачкој, Мађарској, Чешкој Републици, Естонији, Италији и друго."

fixed-img