Оџаци/Нови Сад, 12. јули 2013. године – Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова и Општина Оџаци организовали су данас презентацију Елабората о преношењу права на управљање железничком инфраструктуром и организацијом превоза на прузи Нови Сад – Богојево – Сомбор. Елаборат је израдио Факултет техничких наука у Новом Саду, а израду је финансирао Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова.У том документу дефинисане су могућности и целисходност дерегулације управљања и организације превоза на делу железничке инфраструктуре Републике Србије која се налази на територији Војводине, у складу са новим Законом о железници. Дефинисани су правни оквири за организовање посебног друштва за управљање железничком инфраструктуром и организацију превоза на прузи Нови Сад – Богојево – Сомбор. Представљени су и подаци о обиму превоза путника и робе, неопходним инвестицијама и могућим изворима финасирања, те о варијантама организације превоза путника и робе.
Према речима покрајинског секретара за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослава Васина, пруга Нови Сад – Богојево – Сомбор, једна је од најзначајнијих пруга не само у Војводини, него и на територији читаве Србије. "Елаборатом о управаљању железницом на тој саобраћајној траси желели смо да дамо приказ могућих радова на ревитализације Нови Сад – Богојево – Сомбор, преношењем права на управљање железничком инфраструктуром и организацију превоза", рекао је Мирослав Васин, додавши да су приказани не само потпуна економска оправданост преузимања бриге о овој прузи од стране АП Војводине и локалних самоуправа, већ и пуна оправданост јавно – приватног партнерства на њеној ревитализацији.Како је у Елаборату наведено, у Војводини се налази најгушћа мрежа пруга у окружењу, која је дуги низ година обезбеђивала привредни, културни и друштвени напредак целог региона. Данас су те пруге у веома лошем стању што је последица дугогодишње небриге и запостављања железничког саобраћаја. Наводи се и да су поједина привредна друштва, услед лоше железничке инфраструктуре, онемогућена, или добрим делом ограничена у приступу железничком превозу.„С обзиром на планове Министарства за саобраћај да у предстојећем периоду од 5-10 година, инвестиције у железничку инфраструктуру буду усмерене на изградњу и модернизацију Коридора X и тзв. Коридора XИ, као и на магистрални правац пруге Београд – Панчево – Вршац – државна граница (Румунија), стање на другим железничким трасама ће се још више погоршавати", рекао је Васин". „Због тога је важно да се створе предуслови да Војводина активно утиче на планове развоја, одржавања и модернизацију железничке инфраструктуре на пругама које се налазе на њеној територији. Тиме би се дао снажан подстицај развоју целокупне привреде наше покрајине Војводине и задовољењу миграционих потреба становништва. Искуства из земаља у Европској унији показују да само децентрализовано управљање регионалном и локалном железничком инфраструктуром може да створи ефикасан и квалитетан железнички систем који ће одговорити захтевима становништва и привреде региона. Позитивни примери постоје у Немачкој, Мађарској, Чешкој Републици, Естонији, Италији и друго."