Нови Сад, 31. мај 2013. – Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин отворио је конференцију о пројекту под називом ,,Израда пројектно-техничке документације за железничку пругу Сегедин-Реске-Хоргош-Суботица и документације за даље пројектовање пруге Суботица-Чикерија-Бачалмаш-Баја". На конференцији присуствују бројне званице из мађарских и српских институција. Пројекат се реализује у оквиру ИПА програма прекограничне сарадње Мађарска-Србија. Укупна вредност пројекта је 1.649.733 евра. Организатор конференције је Покрајински секретаријат за привреду, водећи партнер на пројекту, док је прекогранични партнер Непрофитно јавно друштво ДОО Еврорегионална развојна агенција за развој ДКМТ Дунав-Криш-Мориш-Тиса. Отварајући конференцију, Мирослав Васин је рекао:,,Свесрдна подршка Мађарске за нас је значајан подстицај на европском путу. Ово је један од најзначајнијих пројеката у којима учествује Покрајински секретаријат за привреду, јер се отварају велике могућности за оба партнера, чиме се посебно унапређује сарадња. Без развоја железнице, нема ни значајнијег развоја привреде у региону. Железница је услов за ефикасније коришћење логистичких центара у Војводини. Желимо да унапредимо саобраћајну инфраструктуру у покрајини, превасходно кроз развој јавно-приватног партнерства, где су већ учињени први кораци. Поред овог ИПА пројекта, Покрајински секретаријат за привреду је учесник значајних пројеката који имају за циљ да унапреде саобраћајну инфраструктуру у Војводини, што ће значајно унапредити и привреду."
Поздрављајући присутне, председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор истакао је заједнички напор и ентузијазам многобројних појединаца и институција које су, током година, здушно подржавале овај пројекат.„Тај заједнички напор довео је до тога да смо све ближи остваривању идеје – да живимо као сав нормалан свет. Овај пројекат за мене значи остварење идеје да се и код нас може десити оно што се у Европи види на сваком кораку: да се отворе врата воза и да човек на бициклу изађе из њега. Охрабрује идеја да се у Суботици човек може укрцати заједно са својим бициклом и отићи до Сегедина, обавити свој посао и вратити се кући. Свима нама идеја јесте да граница буде пролазна – да се преко ње може лако прелазити", рекао је Пастор, изразивши наду да ће убрзо бити организован следећи састанак о овом пројекту, али у возу, што би значило да је пројекат у потпуности реализован.
Железнице Србије и Мађарске у изради овог пројекта виде заједнички интерес, јер је развој железнице протеклих година у центру пажње идустријског и јавног сектора. Железнице Србије су започеле значајне инвестиционе активности на унапређењу магистралних и регионалних пруга у Србији, што ће унапредити превоз путника и робе. Пре недељу дана, између Железница Србије и Мађарске потписан је споразум о сарадњи како би се заједнички унапредила железничка линија од значаја за шири регион, што подразумева заједнички рад на железничкој инфраструктури.
Мобилност је од виталног значаја за повећање конкурентности Европске уније. Да би се омогућило да роба и људи циркулишу брзо и лако између држава чланица, као и са другим земљама, неопходно је развити прекограничне везе. Циљ ЕУ је да се развије транспортна железничка инфраструктура продуживањем главних трансевропских транспортних оса на суседне земље. Недостатак пруге која попречно пресеца ДКМТ еврорегију (Дунав-Криш-Мориш-Тиса) је значајан проблем, док на појединим деоницама железничке линије Сегедин-Реске-Хоргош-Суботица-Чикерија-Бачалмаш-Баја недостаје одговарајућа инфраструктура, или је у лошем стању. Изградња ове прекограничне железничке пруге ће омогућити приступачност у региону. Реконструкција недостајуће секције на железничкој деоници Сегедин-Суботица-Баја оживеће историјску, регионалну и међународну везу у региону.