Picture of the authorPicture of the author
/ Зрењанин, понедељак, 05.11.2007

Костреш посетио зрењанински ”Шинвоз”

Читај ми

Читај ми
AA

Зрењанин/Нови Сад, 5. новембар – Председник Скупштине АП ВојводинеБојан Костреш разговарао је данас у Зрењанину са радницима, представницимасиндиката и малих акционара, као и са руководством предузећа “Шинвоз АД&рдqуо;, опроблемима са којима се суочило ово некада веома успешно предузеће, сатрадицијом дугом 120 година.Запослени у “Шинвозу&рдqуо;, јединојвојвођанској индустрији специјализованој за ремонт шинских возила,машиноградњу и металопрерађивачку делатност, испричали су председнику Кострешуда су њихови проблеми почели након приватизације предузећа 2004. године, а дасу кулминирали у последњих годину дана чињеницом да им нису исплаћене зарадеза најмање шест месеци рада, чиме је угрожена не само њихова већ иегзистенција њихових породица.Радници тврде и да је руководствопредузећа неодговорним пословањем некадашњег лидера у ремонту шинских возилау бившој СФРЈ довело до стечаја, као и да ће уколико се ништа не промени ускорије време, више од 500 запослених остати без посла.С друге стране, руководство фирмеобразложило је председнику војвођанског парламента да предузеће има могућностида се, и поред проблема, консолидује, реорганизује и настави са радомали да су суочени са опструкцијом од стране радника, који не желе да раде доким се не исплате дуговања. Пословодство тврди и да “Железнице Србије&рдqуо; дугују“Шинвозу&рдqуо; средства за већ урађене послове, као и да очекују да ускоро радницимабуде исплаћена бар једна заостала плата. Саслушавши обе стране, председникКостреш је истакао да је сасвим очигледно да је ситуација у “Шинвозу&рдqуо; веоматешка, да радници имају разлога за незадовољство јер су егзистенцијалноугрожени и најавио низ конкрентних корака којим би проблем почео да серешава. “Моја намера јесте да заједно сапредставнцима синдиката и малих акционара, као и са руководством предузећауколико је спремно, покушамо да утврдимо због чега је дошло до овакве ситуацијеу “Шинвозу&рдqуо;. Због тога ћу, као први корак, захтевати од Агенције заприватизацију да се хитно изјасни о овом случају, а уколико то не учини свизаједно ћемо отићи да их питамо да ли је приватизација “Шинвоза&рдqуо; урађена назакоинит начин и на корист запослених у овом предузећу.  Такође, тражићу да своје мишљење о овомслучају да и Савет за борбу против корупције Владе Републике Србије, јер морамосазнати од званичних државних институција да ли је овде било корупције илиније. Захтеваћу и од СУП-а Зреањанин да полицајци који је баве привреднимкриминалом што пре истраже све тврдње о којима сам данас чуо у “Шинвозу&рдqуо;,рекао је Костреш.Председник војвођанскогпарламента најавио је да ће, уколико до петка “Железнице Србије&рдqуо; не исплатесвој дуг и раднцима не буде исплаћен бар један лични доходак, заједно са свимзаинтересованима из предузећа, отићи у Београд изахтевати да тај новац буде уплаћен. Костреш је истакао да не жели даобећава немогуће, да ће сви проблеми у “Шинвозу&рдqуо; бити решени преко ноћи, али даје обавеза политичара да се укључе у овакве проблеме и допринесу њиховомрешавању, а не само да се “појављују на слављима и секу врпце&рдqуо;. Он је изразио и чуђењечињеницом да се предузећа из централне Србије, која се баве истим послом као“Шинвоз&рдqуо;, нису суочила са тако озбиљним проблемима као војвођански гигант. “Ако сродне фирме у централнојСрбији раде добро а “Шинвоз&рдqуо; пропада то значи следеће: или руководство неваља, или је у питању лоша приватизација, или се овде ради о нечијој злојнамери. Нешто од тога мора бити јер не верујем да су радници, после 120 годинауспешног рада овог предузећа, заборавили да раде и одједном постали неспособнии лењи&рдqуо;, рекао је Костреш. КАБИНЕТ ПРЕДСЕДНИКАСКУПШТИНЕ АП ВОЈВОДИНЕ

fixed-img