Нови Сад, 1. март 2013. године – У Конгресном центру Новосадског сајма, у оквиру Сајма образовања „Путокази", окупили су се учесници прве заједничке конференције под називом „Образовање и запошљавање". Након потписивања заједничког Меморандума о сарадњи у децембру прошле године, Универзитет у Новом Саду и Покрајинска служба за запошљавање покушали су да искористе потенцијале партнерске сарадње организовањем конференције, која би требало да отвори дијалог и прикаже тренутно стање, перспективе и међусобну повезаност сектора образовања и запошљавања, кроз представљање три најзначајнија стуба у унапређивању везе ова два сектора у АП Војводини: креаторе политика, тржиште рада и Универзитет у Новом Саду.,,Покрајина већ неколико година, преко нашег Секретаријата, приликом креирања уписне политике, помаже тако што са Покрајинском службом за запошљавање доставља Секретаријату за образовање списак суфицитарних и дефицитарних занимања, односно оних занимања за која постоји већа потражња на тржишту рада и оних за које постоји мања потреба на тржишту рада. Нажалост, у овом моменту нисмо у ситуацији да, приликом субвенционисања отварања нових радних места, вршимо одабир радних места која су суфицитарна, или дефицитарна. Субвенционишемо свако ново радно место које се отвара у Војводини, покушавајући да запослимо што већи број људи, односно да елиминишемо чињеницу да велики број људи остаје без посла као технолошки вишак, или због отказа у великим системима, предузећима. Ми ћемо и даље наставити да упоређујемо стање на тржишту рада и да утичемо на уписну политику наших универзитета. Мислим да је следећи корак да утичемо и на квоте приликом уписивања ученика у средње школе. То јесте дугорочан процес, али од нечега се мора почети. Уколико би почели са циљаним уписивањем у средње школа у складу са потребама тржишта рада, за пет до десет година, могли бисмо имати адекватне резултате", рекао је Мирослав Васин, покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова.
По речима проф. др Мирослава Весковића, ректора Универзитета у Новом Саду, неопходно је повећати постотак бруто друштвеног прихода који се издваја за високо школовање, тако што ће се ићи ка стварању производа који ће наћи своје место у оквиру домаћег и иностраног тржишта, било да је материјални производ, или пак услуга. По његовим речима, ради се о закону великих бројева, где се не може очекивати од великих компанија попут ,,Фијата" и ,,НИС" да решавају проблеме, већ би младе требало подстаћи да својим предузетничким односом према том аспекту амбициозно креирају производ, те корак по корак настављају са прогресивним напретком. Европска унија је креирала документ под називом ,,Ретхинкинг едуцатион", где се акценат ставља на промену односа и перцепције образовања. Подстицањем трансверзалних компетенција, код студената се развија терцијарно образовање, добијањем разноврсних практичних знања која ће моћи да примењују у будућем раду.Закључено је да је потребно донети адекватан национални оквир квалификација, уз учешће државе, Националне службе за запошљавање, привреде и високог образовања. Иновацијско размишљање би требало да представља покретач, а наука да буде у функцији привредног развоја. На конференцији су представљене анализе тржишта рада, универзитетски трендови, изазови и искуства, што самим тим представља први у дугом низу корака које је неопходно започети како би се промене унеле у постојећи систем.