Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, четвртак, 20.12.2012

Мирослав Васин отворио стручни скуп у Врднику о сертификацији производа

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад/Врдник, 20. децембар 2012. године – Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова, Мирослав Васин, отворио је стручни скуп под називом ,,Стандардизација и унапређење квалитета, безбедности и тржишне позиције производа са ознаком географског порекла" у хотелу ,,Термал" у Врднику. Данас и сутра, 20. и 21. децембра, биће одржан низ предавања о значајним сродним темама попут мотива потрошача за куповину традиционалних производа, брендирања производа, циљних тржишта и дистрибутивних путева производа са ознаком географског порекла и стандардизацији производа са ознаком.
Мирослав Васин је нагласио да је предстојећа 2013. година веома значајна у погледу подизања свести о важности стандардизације и сертификације, као и свести о савременом маркетингу производа и о тржишној привреди. ,,Војводина је уложила велик напор и ресурсе у брендирању својих производа, али, ипак, то није довољно, стога је потребно наставити и унапредити досадашњу политику пословања. Потребно је доносити стратешке правце у складу са потребама и знањем које имамо и које тек треба да стекнемо. Наши главни спољно-трговински партнери су на првом месту Европска унија, а потом земље ЦЕФТА, док нам се отварају велике могућности на тржишту царинске уније Русија-Белорусија-Казахстан, као и на кинеском тржишту, уколико се изврше правовремена планирања. Услов који је пред нама је неопходност сертификације производа што гарантује квалитет, а поред тога и квантитет је велика ставка коју би требало испунити за потребе великих тржишта. То је разлог због чега би се требало удруживати у кластере. Потребно је заузети конкретан став, сходно нашим могућностима и потребама, а сама заштита географског порекла мора значити заштиту квалитета. Влада АП Војводине у 2013. години ће покушати да, кроз нови Програм за побољшање стања у области привреде, предузетништва и занатства, промени начин размишљања, свест и систем вредности. Сертификација је значајан стратешки правац Програма, а планира се издвајање средстава и за обуку произвођача и стицање знања. Други правац, као што је поменуто, било би удруживање у кластере, као и да се установи систем квалитета наших производа. Произвођачима који не поседују знак, а имају ту амбицију, потребно је пружити шансу да исти и добију, јер је у последњих неколико година напредак ознаке занемарен. Проблем лежи у чињеници да нам се новац и знатан проценат послова врте у оквиру сиве зоне, те се не евидентирају, али таква ситуација није безизлазна", рекао је Васин.
Истакнута је и тежња да се значајна средства Покрајинског секретаријата усмере ка бањском, верском, салашком, гастрономском и винском туризму, постављању војвођанских вина на винске карте света и винском путу. ,,Потребно је развијати разноврсне садржаје у туристичкој понуди и развијати високи туризам у склопу здравственог. Лепота Војводине се огледа у производима и знаменитостима које је створила људска рука. Планирамо да усмераваћемо више новца на мање места и по квалитету пројекта", навео је ресорни секретар.
Приоритет стручног скупа су разговори о дистрибуцији производа као кључном елементу, потом о економији обима и квалитета производа. Сертификација и процедура добијања знака представљају снажно интегрисање услуге, те одрживи концепт ових пројеката. Процес брендирања је симбол највишег степена одлучности и стања свести, а сами брендови су јединствен начин размишљања, који доприносе њиховој одрживости, јер је њихова улога да трају. У току данашњег блока предавања биће одржана и радионица на тему брендирања изнад самог бизнис модела.
Потребно је дефинисати циљне групе и канале дистрибуције. Оно што се намеће као нова идеја за 2013. годину је континуирана комуникација путем веб презентација, тестирања у реалном времену и многим другим савременим средствима, јер поседујемо корпус знања које је потребно поделити.
Другог дана стручног скупа, 21. децембра 2012, предвиђене су теме које се тичу сертификације ГИ производа, емпиријског приказа сертификације ГИ производа Футошки купус, стандардизације и безбедности тржишне вредности ГИ производа.

fixed-img