Нови Сад, 10. децембар 2012. године – Поводом одржавања зимске Отворене једнодневне едукације о организацији сајамског наступа, под називом „Померајмо границе", коју Новосадски сајам организује у сарадњи с Покрајинским секретаријатом за привреду, запошљавање и равноправност полова, покрајински секретар, Мирослав Васин, и генерални директор Новосадског сајма, Горан Васић, су се обратили полазницима у просторијама Конгресног центра Мастер на Новосадском сајму, након чега су уследила предавања. Комбиновањем теоријских и практичних знања преносе се искуства онима који организују сајамске наступе.Едукације о управљању сајамским наступима настале су 2008. године као производ жеље да се унапреди сајамски наступ домаћих компанија у земљи и иностранству и „помере границе" сајамског бизниса. Предавачи су компетентни стручњаци, а ове године су то др Бојан Гајић, члан Извршног одбора и извршни директор за сајамску делатност Новосадског сајма, Маријета Лазор, члан Извршног одбора и извршни директор за интегрисане маркетинг комуникације Новосадског сајма, и Мирослав Никић из Сектора за туризам и регионалу привредну сарадњу Покрајинског секретаријата за привреду, запошљавање и равноправност полова. Водитељи радионица су Драгана Окановић и Милица Новков, консултанти у Центру за истраживање и едукацију ТИМ из Новог Сада.
Едукација овог типа од великог је значаја за оне који немају довољно практичних искустава у погледу сајамских излагања. Новосадски сајам нуди своја искуства, потенцијале, средства, те је сарадња са Покрајинским секретаријатом привреду, запошљавање и равноправност полова и привредницима срж привредног развоја, рекао је Васин. Покрајински секретар је искористио прилику и да истакне резултате овогодишњих обједињених наступа војвођанске привреде у Словенији, тачније у Горњој Радгони, где се посебно истакао Фрушогорски кластер виноградара и винара, и у Цељу где су компаније склапале уговоре, преговарале са трговинским ланцима, или пак интензивирале извоз у региону, попут компанија ,,Репро Траде", „Биотренд Донато" из Новог Сада, ,,Борели" из Сомбора, ,,Витамин" Хоргош, ,,Мајевица" из Бачке Паланке, и других. Делегација Владе АП Војводине је на сајмовима у Словенији остварила значајне сусрете са представницима словеначких власти, почев од председника државе, ресорних министара и државних секретара, до председника комора. Сви ови сусрети су резултирали конкретним закључцима, чиме се побољшава имиџ Војводине. Мирослав Васин је истакао значај регионалних сајмова попут Сајма иновација ИНОКООП у Зрењанину, Регионалног сајма пољопривреде, индустрије и вашара заната ТОПЕКСПО, одржаног у Бачкој Тополи, Међународни сајам пчеларства у Сомбору и одржавање мини Међународног сајма предузетништва у оквиру Дана лудаје у Кикинди, који су остварили изузетне резултате.
Покрајински секретаријат привреду, запошљавање и равноправност полова ће наставити са реализацијом Програма подршке војвођанским компанијама за наступе на сајамским манифестцијама, с тим што ће сагледати могућности рационализације појединих садржаја у оквиру сајамских наступа, како у Европи, тако и на Новосадском сајму, а да, притом, то не утиче на квалитет самог наступа и на подршку привредницима. Све наведено би умногоме омогућило нове обједињене наступе на новим сајамским манифестацијама. Значај и утицај сајмова се огледа у чињеници да они представљају интегрисану едукацију и забаву, која је иновативно и контролисано осмишљена, која пружа удобност и гостопримство и професионалан однос према клијенту. Сајмови су најбоља форма директног маркетинга, надградња су и најбољи вид реализације целокупне маркетиншке политике једне компаније.