Нови Сад, 14. март 2013. године – Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин, на данашњој конференцији за новинаре, представио је јавности три јавна позива упућена послодавцима и локалним самоуправама у Војводини којима се подстиче запошљавање путем суфинансирања радних места у Војводини. Објављивањем конкурса, како је рекао Васин, у покрајини почиње остваривање активне политике запошљавања у 2013. години."Влада Војводине је ове године издвојила у покрајинском буџету значајан износ финансијских средстава за отварање нових радних места у Војводини. Очекујемо да се настави тренд који последњих неколико година траје у Војводини – да се не повећава број лица на евиденцији Националне службе за запошљавање. Од 2008. године до данас, кроз програме Покрајинског секретаријата, отворено је близу 30.000 радних места директно, плус радна места која су, из помоћ Покрајине, отворена у војвођанским локалним самоуправама", рекао је Васин.Он је објаснио да суштински није смањен број незапослених лица, упркос програмима за суфинансирање различитих видова запошљавања и конкретним мерама за смењење незапослености, јер у исто време док се отварају нова радна места, има много отпуштања, нарочито у великим предузећима, како је рекао.
"Све што у Покрајини радимо на отварању нових радних места – што се прецизно може проверити у Покрајинском секретаријату – огроман труд који улажемо, служи да одржимо стање на такозваној ‘позитивној нули’. Много више бисмо волели када би отварање радних места којем доприносимо, суштински смањивало број незапослених. Проблем отпуштања је толико озбиљан да захтева системска решења на нивоу државе. Треба применити европска искуства и решења за спречавање гашења радних места, као што су линеарно смањење радног времена и зарада, примена принципа солидарности тако што би два лица делила једно радно место и друге сличне моделе", поручио је Васин.У новосадском "Дневнику" и на сајту Покрајинског секретаријата за привреду, запошљавање и равноправност полова, данас су објављена три јавна позива: јединицама локалне самоуправе на територији Војводине за подношење захтева за суфинансирање програма, или мера активне политике запошљавања; послодавцима за доделу субвенције за отварање нових радних места; као и јавни позив незапосленим лицима за доделу субвенције за самозапошљавање.У јавном позиву послодавцима за отварање нових радних места, ради се о субвенцијама од по 130.000 динара по новоотвореном радном месту. Додатак на субвенцију износи 20.000 динара када се запошљавају лица старија од 50 година, па је у том случају укупна субвенција 150.000 динара. За ову намену у покрајинском буџету планирано је више од 207,35 милиона динара и очекује се отварање око 1.500 нових радних места. Корисник средстава субвенције за отварање нових радних места дужан је да закључи уговор о раду са незапосленим лицем у складу са законом, на неодређено време, са пуним радним временом, с тим да радни однос траје најмање 24 месеца од дана заснивања радног односа. Јавни позив је отворен до утрошка средстава предвиђених за ову намену, а најкасније до 1. октобра 2013. године.Субвенције за самозапошљавање додељиваће се незапосленим лицима у једнократном износу од по 160.000 динара, ради обављања новорегистроване делатности на територији АП Војводине. На тај начин, са 68,8 милиона динара из буџета Војводине, биће обезбеђено запослење за 430 лица која желе да покрену сопствени бизнис. Јавни позив такође је отворен до утрошка средстава предвиђених за ову намену, а најкасније до 1. октобра 2013. године.Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова, у складу са Покрајинским акционим планом за запошљавање за 2013. годину, суфинансираће градове и општине на територији Војводине у износу од 162 милиона динара за програме запошљавања приправника, стручну праксу, јавне радове и обуку у професионалним и радним вештинама. Конкурс је отворен до 22. марта 2013. године.Поновивши да се ради о три изузетно значајна конкурса, Мирослав Васин је рекао да они треба да створе услове за запошљавање око 4.500 људи.