Нови Сад, 16. новембар 2011. године – У наредна два дана, у Београду ће бити одржана прва регионална конференција која за тему има енергетску ефикасност железнице у функцији одрживог развоја. Тим поводом је данас одржана конференцији за новинаре, коју је организовао Покрајински секретаријат за енергетику и минералне сировине.Према речима подсекретара Покрајинског секретаријата за енергетику и минералне сировине Верослава Јанковића, овај Секретаријат пружа пуну подршку овој теми, пошто је ова година проглашена годином енергетске ефикасности у Србији, а предстојећа конференција је прва ове врсте у југоисточној Европи. Познато је да се око 30 одсто енергије троши у сектору транспорта, а о енергетској ефикасности у области железничког траспорта и превоза до сада се није говорило. За постизање енергетске ефикасности у транспорту потребна су велика улагања у инфраструктуру, технологију и опрему – сматра Јанковић.С обзиром на разлике у развијености инфраструктуре и превозних средстава, као и на разлике у економском развоју, мере за побољшање енергетске ефикасности железница у развијеним европским земљама нису у потпуности примењене на железницама земаља у региону југоисточне Европе. Према речима директора Центра за одрживи развој "Железница Србије" мр Драгана Маринковића, наше заостајање је смерљиво и у инфраструктури и у возним средствима. – Предстојећа конференција ће осветлити тај проблем и са становишта посебности у региону, рекао је Маринковић.Железничка предузећа су заинтересована за смањење свеукупних трошкова пословања, а посебно у делу потрошње енергената, а да при томе очувају и чак унапреде своју делатност. Размена искустава железница земаља у региону зато је веома драгоцена.Оптимализација коришћења енергије није само у функцији уштеде, већ се уклапа у општи тренд заштите животне средине. Па је, тако, на данашњем пресу, изнет низ података који говоре да је железнички превоз, из ових аспеката, у предности. У прошлој години, железница у Србији превезла је робе у еквиваленту колико превезе око милион камиона. Железнички превоз емитује осам пута мање угљен диоксида, и три до пет пута је енергетски ефикаснија од других видова путничког саобраћаја. То су разлози због којих су развијене земље улагале у железнички саобраћај.На предстојећој конференцији учествоваће представници Међународне железничке организације УИЦ и ЦЕР, Европске банке за обнову и развој, Сименса и других компанија. Учесници су из Аустрије, Хрватске, Словачке, Италије, Словеније, Црне Горе, Норвешке, Немачке, Бугарске, Републике Српске и наше земље.
/ Нови Сад, среда, 16.11.2011
Најављена конференција ”Енергетска ефикасност железнице у функцији одрживог развоја”

Читај ми
AA
