Покрајински секретаријат за привреду и туризам објавио је данас конкурс за стицање права на коришћење знака ,,Најбоље из Војводине“. На данашњој конференцији за медије у Инфо центру Туристичке организације Војводине у Новом Саду су на тему значаја и улоге ове ознаке говорили: покрајински секретар за привреду и туризам др Ненад Иванишевић, директор Туристичке организације Војводине др Наташа Павловић, директор квалитета у домаћој контролној кући „Југоинспект – Нови Сад“ д.о.о. Милош Родић, и представници корисника ознаке – компанија „Univerexport“ и млекара ,,Фармер“ из Чуруга.
Конкурс је објављен у дневним гласилима, на интернет презентацији и мобилној апликацији Секретаријата, а заинтересовани могу да поднесу своје пријаве у наредна три месеца.
Покрајински секретар Иванишевић је истакао да је циљ овог пројекта промоција економског патриотизма, те да наша земља има са чим да се поноси.
„Резултати последњег декантера у Бечу су показали да смо ми из категорије добрих вина прешли у категорију врхунских вина. То је један од разлога зашто смо ово покренули пре три године, и у томе нам помажу Туристичка организација Војводине, као најреферентнија организација за оцену манифестација и смештајних капацитета и Југоинспект као најпозванија кућа за оцену квалитета производа. Идеја је да сваке године, а до сада смо имали скоро 80 пријава и око 40 носиоца ове ознаке, јасно и по утврђеним критеријумима, сви они који јесу најбољи и испуне стриктне услове могу да понесу ту ознаку. Сваке године, исто тако, врши се строга контрола носиоца. Свака ознака траје три године, након чега носиоци поново конкуришу да би је стекли“, рекао је Иванишевић и додао да свеобухватне трошкове поступка за потенцијалне носиоце ознаке сноси Покрајински секретаријат за привреду и туризам.
Према његовим речима, један од бенефита коришћења ознаке ,,Најбоље из Војводине“ јесте да носиоци могу да учествују на свим манифестацијама које организује или на којима учествује Секретаријат, попут међународних сајмова туризма у Београду и Новом Саду и Међународног пољопривредног сајма у Новом Саду.
„Када је започета оцена квалитета и добијање знака, Туристичка организација Војводине је приступила изради Правилника који је допринео да се манифестације стандардизују, како би дефинисали манифестацију која је носилац знака. Покрајински секретаријат за привреду и туризам је ТОВ-у дао значајно место у поступку и тиме нас уврстио у овај пројекат који заиста представља изузетан квалитет. Сви који су стекли овај знак имају разлога да се поносе“, истакла је др Наташа Павловић и додала да је потребно да се учесници манифестационе привреде као и пружаоци услуга у туризму више пријављују на конкурс за доделу ознаке „Најбоље из Војводине“.
Право учешћа на овом конкурсу имају правна лица, предузетници, физичка лица и организације које се баве производњом роба или пружањем услуга, односно организатори програма и манифестација који имају седиште, односно пребивалиште на територији АП Војводине.
За право коришћења знака, одређен производ би требало да се разликује по начину производње, квалитету, хемијском саставу, физичким, микробиолошким и органолептичким својствима, коришћеним сировинама и састојцима, или, пак, према некој другој карактеристици као и да је произведен од основне сировине која потиче из Војводине. Са друге стране, пружаоци услуга имају право учешћа за одређену услугу која се по квалитету и својствима разликује од других услуга исте категорије.
Организатори манифестација или програма имају право учешћа на Конкурсу за манифестацију или програм препознатљив по својој оригиналности, циљевима, као и резултатима у областима деловања и по садржини, а да се иста, притом, одржава на територији Војводине.
„Постоји тенденција раста броја пријава од поновног успостављања ознаке, у 2021. смо имали 34 кандидата пријављена у три категорије, у 2022. већ преко педесет кандидата и једну категорију смо проширили. Нашим ентузијазмом, разговорима са потенцијалним апликантима, размишљамо да ли је потребно унети додатне измене, да нешто додатно појачамо, раздвојимо или рашчланимо. Тако да смо у последњем циклусу имали четири категорије – манифестације и услуге у туризму, производи и стари занати, а све категорије су везане за Војводину“, истакао је директор Југоинспекта Милош Родић.
Учесници данашње конференције биле су и Тијана Васић из ,,Univerexporta“, као и Зорица Радишић, власница млекаре ,,Фармер“ из Чуруга, које су истакле значај коришћења ознаке ,,Најбоље из Војводине“ и добробити коју остварују у погледу поверења код својих конзумената, те пласирања производа са ознаком на тржиште, уз симболику која асоцира на његово порекло.
Право на коришћење знака додељује се на три године и рок за конкурисање је до 12. септембра 2023. године.