Нови Сад, 4. мај – Одбор за образовање, науку, културу, омладину и спорт Скупштине Војводине данас је одржао први део тематске седнице, на којој се водила јавна расправа о радној верзији новог Закона о високом образовању. По речима председнице Одбора проф. др Светлане Лукић Петровић, на другом делу ове седнице, која ће бити одржана наредних дана, сумираће се предлози који су се данас чули и дефинисати закључци јавне расправе који ће бити упућени Влади Србије и Влади Војводине. Суорганизатори данашњег скупа, који је иницирао Универзитет у Новом Саду, су Одбор за образовање и Покрајински секретаријат за образовање и Покрајински секретаријат за науку и технолошки развој. Уводна излагања имаће ректор Универзитета у Новом Саду, проф. др Мирослав Весковић и покрајински секретар за образовање, проф. др Золтан Јегеш.У данашњој јавној расправи учествовали су декани државних и приватних факултета, директори виших школа струковних студија, представници студената, САНУ, ВАНУ и Матице српске, као и чланови националних савета за образовање са територије Војводине. – Када је 2005. године донет Закон о високом образовању, у њему је прихваћен дух европског система образовања. Петогодишња пракса у његовој примени говори да мора доћи до одређених измена, које не могу довести у питање циљеве започете реформе високог образовања – у увуду је изнела проф. др Лукић и истакла да је једна од приоритетних циљева и доношење националне Стратегије високог образовања, као и Стратегије високог образовања у АП Војводини.Уводне напомене о предложеним изменама Закона о високом образовању имали су чланови радне групе на њиховој изради – покрајински секретар за образовање проф. др Золатн Јегеш и ректор НУ проф. др Мирослав Весковић.Секретар Јегеш је, између осталог, рекао да је радне група за израду измена Закона дефинисала шта ће бити пренето у надлежност АП Војводине.Ректор Весковић је навео да су у Закону о високом образовању из 2005. године недостајала нека конкретна решења питања која су "мучила" академску заједницу. Образлажући предложене измене, ректор Весковић је, такође, рекао да недостаје Стратегија високог образовања. Навео је да би требало појачати мобилност и професора и студената у оба смера, а нарочито привлачити студенте из иностранства, за чега је предуслов проходност диплома. Прве генерације студената по новом, Болоњском систему, већ су завршили студирање, а због проблема у комуникацији са тржиштем рада, још увек није било озбиљне прилике да се тестирају њихове компетенције. Весковић је рекао да нема довољно комуникације између Националног савета за високо образовање и Комисије за акредитацију, да постоји и неусклађеност са другим законима и подзаконским актива, као у случају образовања наставника. Такође, институције студентског стандарда не препознају све нивое високог образовања, а споменуо је и питање финансирања свих нивоа студија. У новим решењима отвара се и питање односа приватних и државних универзитета и факултета, као и однос научних института и факултета.
/ Нови Сад, уторак, 04.05.2010
Одбор за образовање организовао јавну расправу о новинама у Закону о високом образовању

Читај ми
AA