Нови Сад, 29. јун 2011. – Покрајински секретаријат за привреду одржао је данас јавну расправу о будућности железничког саобраћаја и моделима железничког система у АП Војводини.Имајући у виду стање железничке инфраструктуре и возних средстава у АП Војводини, као и сталне захтеве привреде и грађана за квалитетним и редовним превозом у железничком саобраћају, Покрајински секретријат за привреду организовао је јавну расправу у намери да се релевантни представници републичких и покрајинских институција, као и представници локалних самоуправа и привреде, упознају са могућим моделима организације железничког система у АП Војводини, који су анализирани и предложени од стране стручњака из области железничког саобраћаја, као и да изнесу свој став по тим питањима. Према речима потпредседника Владе АП Војводине и покрајинског секретара за привреду Иштвана Пастора, ревитализација железничког саобраћаја је не само питање на које за сада нема адекватног одговора, већ је то проблем са којим се ми још нисмо суочили. – Ако погледамо компаративна европска искуства, онда на неки начин имамо модел и правац у решавању задате теме. Са друге стране, свакодневно у ресорни секретаријат стижу захтеви и питања када ће се овај проблем решити, јер дневни захтеви за возним колима подмирују од 30 до 60 одсто привреде. Просечно дневно, у Војводини недостаје око 300 теретних возила,а код сезонског превоза и до 500. Потребе путника за железничким превозом задовољене су само 30 до 35 одсто. Због недостатка возних средстава у путничком саобараћају, дневно се у просеку откаже и до 40 возова. Локомотиве карактерише висок степен имоболизације, због чега је њихова искоришћеност само 20 до 30 одсто. Све то доводи до дужег задражавања теретних возила на утовару и истовару због чега се повећава обрт кола, смањује број расположивих вагона и прекорачује се прописано задржавање страних возова, због чега се плаћају девизни пенали другим железничким управама, објаснио је Иштван Пастор. – Просечна старост пруга у Војводини је још од времена Франца Јозефа, односно, 110 година и на већини је још увек у функцији иста доња подлога – рекао је Пастор и додао да је то један од кључних разлога зашто су данас возови дупло спорији него пре једног века, ниво безбедности је низак, као и поузданост система, а о смањеној превозној способности да и не говоримо- истакао је Пастор.О стању и потенцијалима железничког саобраћаја говорио је проф. др Илија Танацков са Факултета техничких наука у Новом Саду. Како је навео, најозбиљинији проблем у железници се намеће кроз логистичке резерве, које сваке године "поједу" један буџет Србије, а о негативним еколошким размерама и привредним губицима се може само говорити.Саветник генералног директора ЈП "Железнице Србије" и члан савета за железнички саобраћај при Покрајинском секретаријату за привреду мр Милан Вучинић презентовао је резултате регионалних студија ревитализације железнице у АП Војводини. На јавној расправи присуствовао је и покрајински секретар за рад, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин.
/ Нови Сад, среда, 29.06.2011
Одражана јавна расправа о будућности железничког саобраћаја у АП Војводини

Читај ми
AA
