Нови Сад, 20. фебруар – Поводом Дана ненасилног отпораФонд за развој непрофитног сектора АП Војводине организовао је округли сто натему вршњачког насиља под називом «Ми смо ти који су посрнули, они нас самопрате».Модератор скупа в.д. директораФонда за развој непрофитног сектора АП Војдина Ана Сегедински нагласила да јециљ организовања округлог стола да се унапреди и подинге свест јавности иинституција о потреби спречавања и санкционисања вршњачког насиља. Такођеје важно, казала је Сегедински, покренути питање како спречити насиље међудецом, сензибилисати јавност за проблем вршњачког насиља како би деца,родитељи и наставници, научили да препознају и реагују на овакво насиље.Према речима Ане Сегедински потребно је указати и на различито схватање насиља у различитим културама,као и на то да и медији доприносе промоцији насилног понашања. Стога, истаклаје Сегедински, потребно је позвати и медијеи јавност, на промовисање позитивних примера.О пројекту УНИЦЕФ-а «Школа безнасиља» говорио је социолог и ментор Ђорђе Арсенин. Подсетио је да се са овимпројектом у Србији кренуло 2005. године и да су биле укључене четири школе. Данас јеовим пројектом обухваћена 101 школа са око 70 хиљада ученика, 7 хиљадазапослених и 70 ментора. Пројектом су обухваћене за сада само основне школе,објаснио је професор Арсенин. Он је изнео неколико занимљивих података о искуствимаНорвешке и Хрватске, као и истраживањима Светске здраствене организације. У нашој земљи слична истраживања обавио јеИнститут за психологију из Београда 2006. године. На узорку од 50 основнихшкола, са 27 хиљада ученика и 3 хиљаде запослених, добијени резултатипоказали су да је код нас има мање насиља него у неким другим државама и дасе наши ученици мање плаше насиља у школама, казао је професор Арсенин. Он јеистако да је циљ пројекта УНИЦЕФ-а «Школа без насиља» да се у школама створиклима у којој ће ученици и запослени моћи слободно да се развијају, где ћепостојати ненасилна комуникација и где ће се развити таква толеранција која ћеомогућити сваком ученику да се осећа слободно и да може слободно да развијасвоју личност.Током дискусије јеконстатовано да су узроци појачаног вршњачког насиља у нас вишеслојни. Томе најпредоприноси економска и политичка несигурност као и проблеми транзиције. Факторикоји утичу на насиље су у породици али и у владајућем систему вредности,генетској предиспонираности, лошем утицају вршњака, медијима и одговорностишколе. Учесници скупа су се заложили да се у Уницефов пројекат «Школа безнасиља» укључе и школе у Војводини, јер се ради о свеобухватном програму којидоноси правила и на иницијативу ученика, наставника и родитеља. Пројекат «Школабез насиља» директно обухвата и припремне активности како би оно могло битипредупређено и како би му се ефикасно супроставило.