Председник Покрајинске владе Игор Мировић присуствовао је данас, заједно са министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Гораном Весићем, на траси код Борче, почетку радова на изградњи ауто-пута Београд – Зрењанин – Нови Сад, чија ће укупна дужина износити 105,4 километра, од чега ће последњих 5,5 километара бити брза саобраћајница.
Изградња обухвата деонице од Београда до Зрењанина, дужине 67,66 километара, и од Зрењанина до Новог Сада, дужине 37,74 километра, као и изградњу паралелног некомерцијалног пута, дужине око 25 километара на потезу Нови Сад – Зрењанин.
Извођач радова је кинеска компанија „Шандонг“.
На траси ауто-пута планирана је изградња четири велика моста (два моста преко Тамиша, мост преко Бегеја и мост преко Тисе) и четири моста преко канала и пролаза за пут, као и преко укрштаја са пругом, 20 надвожњака, седам подвожњака и 47 пропуста.
Пројектована брзина биће 130 километара на час на ауто-путу, односно 100 километара на час на делу брзе саобраћајнице.
Планирана је и рехабилитација, модернизација и доградња постојеће мреже државних путева првог и другог реда у зони коридора.
Овај путни правац представља крак примарне мреже путева Србије, који треба да убрза и учини ефикаснијим постојеће саобраћајне токове на магистралном правцу од Београда ка Зрењанину и Новом Саду.
Председник Покрајинске владе Игор Мировић захвалио је председницима НР Кине и Републике Србије, приликом чијег је последњег сусрета у Кини министар Весић потписао уговор за изградњу овог важног и великог ауто-пута.
„Бројне општине које се налазе на самој траси ауто-пута, али и непосредно уз њу, добиће велики подстицај, пре свега за економски развој, за нова радна места, за бољи живот свих породица које се налазе овде, али и на другим местима у којима се у Србији гради. То је можда најважнија вест након изградње овог ауто-пута“, рекао је Мировић и додао да ће се ауто-пут градити у наредних четири до пет година, али да се већ сада може замислити његова важност у новим индустријским зонама и новим компанијама у близини ауто-пута, јер инвеститори траже да имамо уређену инфраструктуру.
То ће, према Мировићевим речима, бити замајац пре свега за саобраћај, за безбедност и сигурност оних који путују, за скраћивање времена путовања, а самим тим и за уштеду новца, као и подстицај за развој туризма.
„Верујем да сви грађани могу да виде да се наша земља развија брже него икада, посебно овде у Војводини, где се гради Фрушкогорски коридор, почиње изградња овог великог ауто-пута, гради се брза пруга од Новог Сада до Суботице, која ће бити завршена у наредних годину дана, а ускоро нас очекује и изградња ′Смајлија′ од Сомбора до Кикинде. То ће променити лице наше земље. Верујемо у ове људе који су заједнички успели да реализују бројне важне пројекте у нашој земљи“, рекао је Мировић и додао да ће грађани, након што овај ауто-пут буде завршен, од Београда до Зрењанина стизати за 30 минута, а од Зрењанина до Новог Сада још брже.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да се тренутно у Србији гради 465 километара саобраћајница.
„Ауто-пут Београд – Зрењанин – Нови Сад значи живот за Банат и везу Баната са Београдом и Новим Садом. Ако погледамо све путеве и саобраћајнице које се граде у Србији, можемо да констатујемо да је Банат био веома запостављен и у железничком и у друмском саобраћају. Захвалан сам Игору Мировићу и Покрајинској влади што су нам помогли да веома брзо добијемо све дозволе, Општини Палилула и свима другима који су учествовали, као и амбасадору Народне Републике Кине у Београду на подршци“, рекао је министар Весић.
Весић је навео да ће се од Београда до Зрењанина путовати тачно пола сата, а од Зрењанина до Новог Сада много краће.
„Ово је ауто-пут живота, који ће заиста оживети Банат и довести нове инвестиције“, истакао је Весић.
Министар је додао да ће у оквиру програма реконструкције локалних пруга бити покренута обнова пруге која води од Панчева према Кикинди, Сенти и Суботици, у дужини од 200 километара.
„У сарадњи са Светском банком радимо и на пројектовању ауто-пута Београд – Вршац – румунска граница, као што радимо и на реконструкцији пруге на том правцу. Када све то завршимо, онда заиста можемо да очекујемо прави процват у том делу земље, повратак људи и долазак инвеститора. И да – поред тога што је један од најлепших делова Србије – Банат постане и један од њених најразвијенијих делова“, навео је Весић.
Амбасадор НР Кине у Републици Србији Ли Минг честитао је свима који учествују у овом важном пројекту, истакавши да су претходних година кинеске компаније укључене у бројне значајне инфраструктурне подухвате у нашој земљи. Он је додао да се српска економија добро развија, те да нас чека светла будућност и велики потенцијал за даљу сарадњу српске и кинеске владе и компанија у разним областима.
Представник компаније „Шандонг“ Џанг Ђен Чао рекао је да та компанија већ десет година успешно ради у нашој земљи те да ће, уз подршку влада Кине и Србије, и овај ауто-пут бити квалитетно урађен и завршен у предвиђеном року.
Догађају су присуствовали покрајински секретар за енергетику, грађевинарство и саобраћај Огњен Бјелић и директор Коридора Србије Александар Антић