Picture of the authorPicture of the author
/ Суботица, уторак, 11.06.2013

Потписан Протокол о реконструкцији пруге Петроварадин – Беочин

11062013_protokol_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 11. јун 2013. – Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин, у име Владе Војводине, потписао је Протокол о учешћу у реализацији пројекта, реконструкције жлезничке пруге Петроварадин – Беочин, чија вредност је процењена на 6,5 милиона евра. Протокол је потписан са представницима компанија БФЦ ”Лафарж”, ”Алас” Раковац, ”Транснафта” АД, ”Карин комерц МД”, ЈП ,,Завод за изградњу града" и председником Општине Беочин, Богданом Цвејићем. Према речима Мирослава Васина, након шет месеци интензивних разговора свих партнера у пројекту, потписан је протокол, у коме је коначно изражена намера да буде реконструисана пруга Петроварадин – Беочин, на основу јавно-приватног партнерстава, те да поново буде пуштена у саобраћај. Васин је нагласио: „Значај ове пруге је изузетан. Реконструкцијом пруге Петроварадин – Беочин преусмериће се теретни саобраћај са друма на воду и железницу, што је много економичније, јефтиније и много целисходније за све учеснике у саобраћају. Реконструкцијом пруге допринеће се очувању животне средине, јер пруга пролази ободом Националног парка ‘Фрушка гора’, што значи да би се значајно смањили негативни утицаји интензивног друмског саобраћаја на животну околину. Пруга, у чијој близини су седишта изузетно значајних компанија за Републику Србију попут БФЦ "Лафарж", "Алас" Раковац, ‘"Транснафта", "Карин комерц МД", испунила би захтеве ових предузећа за квалитетним железничким превозом и јефтинијим транспортом приликом снабдевања тржишта. Ревитализацијом пруге Петроварадин – Беочин, стварају се услови да отворимо Луку Беочин, да остваримо иделан спој искоришћавања речног и железничког саобраћаја". Покрајински секретар је подсетио да је пруга Петроварадин – Беочин рангирана као локална пруга, дужине 17,2 км, која се одваја у станици Петроварадин од главне магистралне пруге: Београд – Стара Пазова – Нови Сад – Суботица – граница Мађарске. Завршава се у станици Беочин, уз одвајање индустријског колосека у круг Беочинске фабрике цемента "Лафарж". Значајна предност ове пруге је њена повезаност са коридором 10, а преко њега са свим главним европским коридорима. Васин је такође подсетио да је привреда овог региона, до обуставе саобраћаја, имала могућност да користи железнички превоз, који је по свим показатељима безбеднији, економски исплативији и еколошки прихватљивији од друмског превоза. Милан Вучинић, председник Савета за железнички саобраћај при ресорном секретаријату, истакао је да је реч о типичној брдској прузи, која ће пре свега бити оспособљена да поднесе велике терете од 22 тоне по осовини, на чему су инсистирале компаније партнери у послу у јавно приватном партнерству са управљачем „Железницом Србије". Осим теретног саобраћаја, пруга пружа повољне могућности за успостављање интензивног приградског путничког саобраћаја, који би се уклопио у целокупан приградски путнички саобраћај Новог Сада и знатно побољшао његов квалитет". Даље активности засниваће се на ”Генералном пројекту и Претходној студији оправданости реконструкције и модернизације пруге Петроварадин – Беочин”, који је урађен у Саобраћајном институту ЦИП, као и на постојећој документацији „Железница Србије" АД, те на Елаборату о техничком и економском аспекту реконструкције пруге Петроварадин – Беочин, који ће сачинити Кластер транспорта и логистике Војводине. Елаборат треба да садржи: најниже процењене трошкове, модел расподеле трошкова на учеснике у јавно-приватном партнерству, конкретне повољности за сваког учесника, на основу којих ће бити могуће донети одговарајућу одлуку о даљем учешћу у поступку реконструкције пруге. Представници компанија партнера сложно су констатовали да је пројекат један од приоритета којим ће се означити почетак санације железничког саобраћаја у покрајини. На основу данас потписаног Протокола наставиће се разговори са предузећем ”Железнице Србије” АД, како би се пронашао најефикаснији начин за реконструкцију железничке пруге Петроварадин – Беочин уз примену модела јавног и приватног партнерства.

fixed-img