Нови Сад, 11. јун 2013. – Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин, у име Владе Војводине, потписао је Протокол о учешћу у реализацији пројекта, реконструкције жлезничке пруге Петроварадин – Беочин, чија вредност је процењена на 6,5 милиона евра. Протокол је потписан са представницима компанија БФЦ ”Лафарж”, ”Алас” Раковац, ”Транснафта” АД, ”Карин комерц МД”, ЈП ,,Завод за изградњу града" и председником Општине Беочин, Богданом Цвејићем. Према речима Мирослава Васина, након шет месеци интензивних разговора свих партнера у пројекту, потписан је протокол, у коме је коначно изражена намера да буде реконструисана пруга Петроварадин – Беочин, на основу јавно-приватног партнерстава, те да поново буде пуштена у саобраћај. Васин је нагласио: „Значај ове пруге је изузетан. Реконструкцијом пруге Петроварадин – Беочин преусмериће се теретни саобраћај са друма на воду и железницу, што је много економичније, јефтиније и много целисходније за све учеснике у саобраћају. Реконструкцијом пруге допринеће се очувању животне средине, јер пруга пролази ободом Националног парка ‘Фрушка гора’, што значи да би се значајно смањили негативни утицаји интензивног друмског саобраћаја на животну околину. Пруга, у чијој близини су седишта изузетно значајних компанија за Републику Србију попут БФЦ "Лафарж", "Алас" Раковац, ‘"Транснафта", "Карин комерц МД", испунила би захтеве ових предузећа за квалитетним железничким превозом и јефтинијим транспортом приликом снабдевања тржишта. Ревитализацијом пруге Петроварадин – Беочин, стварају се услови да отворимо Луку Беочин, да остваримо иделан спој искоришћавања речног и железничког саобраћаја". Покрајински секретар је подсетио да је пруга Петроварадин – Беочин рангирана као локална пруга, дужине 17,2 км, која се одваја у станици Петроварадин од главне магистралне пруге: Београд – Стара Пазова – Нови Сад – Суботица – граница Мађарске. Завршава се у станици Беочин, уз одвајање индустријског колосека у круг Беочинске фабрике цемента "Лафарж". Значајна предност ове пруге је њена повезаност са коридором 10, а преко њега са свим главним европским коридорима. Васин је такође подсетио да је привреда овог региона, до обуставе саобраћаја, имала могућност да користи железнички превоз, који је по свим показатељима безбеднији, економски исплативији и еколошки прихватљивији од друмског превоза. Милан Вучинић, председник Савета за железнички саобраћај при ресорном секретаријату, истакао је да је реч о типичној брдској прузи, која ће пре свега бити оспособљена да поднесе велике терете од 22 тоне по осовини, на чему су инсистирале компаније партнери у послу у јавно приватном партнерству са управљачем „Железницом Србије". Осим теретног саобраћаја, пруга пружа повољне могућности за успостављање интензивног приградског путничког саобраћаја, који би се уклопио у целокупан приградски путнички саобраћај Новог Сада и знатно побољшао његов квалитет". Даље активности засниваће се на ”Генералном пројекту и Претходној студији оправданости реконструкције и модернизације пруге Петроварадин – Беочин”, који је урађен у Саобраћајном институту ЦИП, као и на постојећој документацији „Железница Србије" АД, те на Елаборату о техничком и економском аспекту реконструкције пруге Петроварадин – Беочин, који ће сачинити Кластер транспорта и логистике Војводине. Елаборат треба да садржи: најниже процењене трошкове, модел расподеле трошкова на учеснике у јавно-приватном партнерству, конкретне повољности за сваког учесника, на основу којих ће бити могуће донети одговарајућу одлуку о даљем учешћу у поступку реконструкције пруге. Представници компанија партнера сложно су констатовали да је пројекат један од приоритета којим ће се означити почетак санације железничког саобраћаја у покрајини. На основу данас потписаног Протокола наставиће се разговори са предузећем ”Железнице Србије” АД, како би се пронашао најефикаснији начин за реконструкцију железничке пруге Петроварадин – Беочин уз примену модела јавног и приватног партнерства.
/ Суботица, уторак, 11.06.2013
Потписан Протокол о реконструкцији пруге Петроварадин – Беочин

Читај ми
AA