Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, уторак, 25.01.2011

Потписани уговори о извођењу радова на изградњи Жежељевог моста у Новом Саду

25012011_Ugovori_zezeljev_most%20ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 25. јануар  – Нови Жежељев, друмско-железнички мост преко Дунава код Новог Сада, биће саграђен за 32 месеца. У Влади Војводине данас је потписан сет уговора о извођењу радова на његовој изградњи. Тиме ће на квалитетан начин бити успостављен саобраћај на паневропском саобраћајном коридуру X, а Новосађани ће добити нови мост који спаја бачки и сремски део града.
Уговор су потписали амбасадор Венсан Дежер, шеф делегације Европске комисије у Србији, председник Владе АП Војводине др Бојан Пајтић, градоначелник Новог Сада Игор Павличић, генерални директор "Железница Србије" Милован Марковић и, у име извођача радова – шпанско-италијанског конзорцијума, Хозе Алехандро Серано. Потписивању Уговора присуствовао је и потпредседник Владе Републике Србије Божидар Ђелић. Вредност читавог посла је око 45,3 милиона евра. Изградњу Жежељевог моста суфинансирају Европска унија, Аутономна Покрајина Војводина и Град Нови Сад. Влада Србије овластила је "Железнице Србије" да у име државе преузме права и обавезе инвеститора изградње моста. На међународном тендеру за извођача радова изабран је шпанско-италијански конзорцијум, који чине "АЗВИ" Шпанија, "Тадеи" Италија и "Хорта Кослада" Шпанија.  Изградњу челичне конструкције Жежељевог моста финансираће ЕУ из бесповратних средстава ИПА фонда, у вредности од око 26,2 милиона евра. Аутономна Покрајина Војводина и Град Нови Сад финансираће демонтаржу привременог и монтажу новог моста, у укупној вредности од око 19,1 милиона евра, тако да ће Покрајина обезбедити 12,7 милиона евра и Град Нови Сад око 6,4 милиона евра. –  У последњих годину дана Нови Сад је постао град у коме Европска унија и Србија потписују и представљају неке од највећих пројеката које заједнички реализују – рекао је амбасадор Венсан Дежер. Наиме, навео је Дежер, у Новом Саду потписан је програм према ИПА фондовима и за мање од девет месеци успешно су спроведене све тендерске процедуре за реализацију веома важних пројеката. Највећи заједнички пројекат је управо изградња Жежељевог моста.  – Поред 45 милиона евра који ће бити инвестирано у мост,  два милиона евра је коштао пројекат моста и још ће пара бити утрошено за надзор радова, како би се обезбедило да пројекат буде спроведен предвиђеном динамиком. Постоје и планови да ће се пет милиона додатних евра из ИПА програма обезбеди за изградњу приступних саобраћајница за овај мост, рекао је Дежер и навео податке о успешности Србије у коришћењу средстава из претприступних фондова у 2010. години. Прошле године је  потписано 300 различитих уговора за коришћење претприступних фондова у вредности 203 милиона евра, што је, "изванредан успех". Председник Владе Војводине др Бојан Пајтић изјавио је да је Влада Војводине до сада самостално изградила три моста: код Аде, Сремске Раче и Сеферкина. – Сада улазимо у партнерство за изградњу највећег моста у последњих неколико година. Финансираћемо његову изградњу у износу од трећине потребних средстава. Веома смо задовољни што је заједничка комисија  успешно урадила тендерску процесуру, па је постигнута уштеда, као и због чињенице што ЕУ планира да кроз ИПА програм пет милиона евра инвестира у приступне путеве, што ће нам омогућити да  средства која су намењена за инфраструктуру усмеримо у друге важне пројекте. Изградња Жежељевог моста није значајна само за грађане Новог Сада и Војводине, он има огроман међународни значај. Као део железничког коридора X, он ће дати подстицаје развоју привреде и привлачењу инвестиција. Овај мост ће омогућити да Србија почне да личи на развијене европске земље, рекао је Пајтић. Потпредседник Владе Србије др Божидар Ђелић изјавио је да се данашњим потписивањем уговора конкретизовала европска подршка нашој земљи, а исто тако показује се шта заједно могу да ураде Европа, Србија, Војводина и Нови Сад: – Чекало се дуго да се обнови и направи један модеран мост у Новом Саду, који ће обезбедити да наша земља буде стављена на мапу оних земаља које ће у потпуности искористити паневропске коридоре. За изградњу овог моста иницијално је било обезбеђено 60 милиона евра. Конкуренција је урадила своје и уместо тог износа, овај мост ће бити могуће финансирати са око 45 милиона евра. Уштеде ће бити убризгане у прилазне путеве мосту, али и за неколико других инфраструктурних пројеката у нашој земљи, рекао је министар Ђелић.  Градоначелник Новог Сада Игор Павличић подвукао је значај моста за растерећење теретног саобраћаја и  за бољу повезаност Петроварадина и сремске стране Дунава са Новим Садом. Директор "Железнице Србије" Милован Марковић је истакао да је Жежељев мост посебно важан за ово предузеће. Нови мост имаће два железничка колосека, две друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко – бициклистичке стазе ширине 2,5 метара.  Мост ће бити изграђен од челичне конструкције, са два лука и једним речним стубом. Мост ће бити дуф 474 метара, широк 31 метар, а тежина челичне конструкције биће 11.800 тона. Све активности на изради идејног пројекта, изради тендерске документације и спровођењу тендерске процедуре, водила је Делегација Европске уније у Србији, која је формирала тендерску комисију, састављену од представника ЕУ, "Железнице Србије" и АП Војводине. На међународном тендеру, који је реализован у 2010. години, по процедури ЕУ, било је десет понуда. С обзиром на то да су понуђачи били углавном конзорцијуми, понудама је обухваћено око 25 компанија. Шпанско-италијански конзорцијум "АЗВИ" Шпанија, "Тадеи" Италија и "Хорта Кослада" Шпанија испунио је све захтеване критеријуме и понудио најбижу цену. Изградња Жежељевог моста у складу је са плановима српских железница да модернизују северни железнички крак. Ово предузеће у овој години од Европске инвестиционе банке очекује кредит од 150 милиона евра за модернизацију и изградњу двоколосечне пруге од Старе Пазове до Новог Сада, за брзине од 160 километара на сат – навели су у "Железницама Србије".

fixed-img