Нови Сад,23. април – Завод за равноправност полова АП Војводине представио је пројекаткоји ће радити експерти Новосадске новинарске школе подименом"Кандидаткиње" . Састоји се од мониторинга присуства женакандидаткиња у медијима током предстојеће предизборне кампање, за локалне ипокрајинске изборе 2008. године.Директорица Завода за равноправностполова Весна Шијачки је рекла да је улога медија у предизборним процесима веомазначајна. На основу међународних конвенција које обавезују државе наафирмативне акције у области родне равноправности, медији имају обавезу дапромовишу родну равноправност у свим областима, што се односи и накандидаткиње на изборима. На основудосадашње праксе, уочено је да жене имају мање медијског простора у односу насвоје партијске колеге. Поред тога, њихово појављивање у медијима везан јеуглавном за једну врсту тема, а мушкараца кандидата за другу врсту тема. Зауспех кандидаткиња на изборима и њиховог присуства у органима власти потребноје обезбедити и њихову видљивост и промоцију током изборне кампање. Зато ће резултрати послужити за израдупрепорука за добру праксу убудуће и биће доступни јавности – поручила је ВеснаШијачки.Председница УО Новосадске новинарске школе др Дубравка Валић Недељковић икоординаторка пројекта Вишња Баћановић говориле су о циљевима и методологији за израду овогпројекта, као и о тиму Новосадске новинарске школе који ће пројекат"Кандидаткиње" и реализовати. По речима др Дубравке ВалићНедељковић, у пракси је заживело да секандидаткиње налазе у законом утврђеном проценту на изборним листама, али ихнема у медијима толико, нити у озборним кампањама. Жене су занемарене и успотовима, а кад се и појављују, имају улогу кулисе. Иако је око 10 одстопосланика у Народној скупштини чине жене, оне се нису толико појављивале умедијима.Резултати "Кандидаткиња" биће објављени одмах након избора. Циљистраживање је да се утврди да ли се жене кандидаткиње суочавају садискриминацијом у медијима, да се уоче недостаци, како би се сачинилепрепорудке за праксу, као и да се промовише родна равноправност. Координаторка пројекта ВишњаБаћановић је казала да ће се пратити медији у априлу и мају пре изборне тишине,седам дана електронски медији и 14 дана писани медији. Пратиће се Радио-телевизија Војводине каојавни сервис, Сремска телевизија из Шида, ТВ Сантос из Зрењанина, ТВ Супер изСуботице и ТВ Панонија из Новог Сада, као и штампани медији Дневник, Мађар со,Либертатеа, Руске слово, Хлас људу и Тхем.