Покрајинска влада и Регионална развојна агенција Бачка, представиле су данас пројекат под називом „Успостављање дестинацијске менаџмент структуре за подручје Дунава и Фрушке горе“. Присутнима су се овом приликом обратили директор Регионалне развојне агенције Бачка Срђан Везмар, покрајински секретар за међурегионалну сарадњу и локалну самоуправу Бранислав Бугарски, заменик покрајинског секретара за привреду, запошљавање и равноправност полова Балинт Јухас, директор Регионалне развојне агенције Срем Милан Мирић, као и представници партнера из Хрватске – председник хрватске удруге камписта Адриано Палман, директор ИТ фирме ,,Инфосит“ д.о.о. из Пореча Горан Мрвош и председница удружења „ИстраИнспирит“ Мануела Хрватин. Присутнима је своју делатност представио и власник винарије породице Курилић из Нештина Милан Курилић.
Прва фаза пројекта у трајању од 8 месеци подразумева оснивање Дестинацијске менаџмент компаније – Дунав. Реализацију обе фазе пројекта суфинансирају Покрајински секретаријат за за привреду, запошљавање и равноправност полова и Покрајински секретаријат за међурегионалну сарадњу и локалну самоуправу са укупно 20 милиона динара.
Реализацијом овог пројекта стварају се предуслови за успешно позиционирање Фрушке горе и реке Дунав на глобалном и домаћем тржишту, путем успостављања Дестинацијске менаџмент компаније „ДМЦ Дунав“. Носилац пројекта је Регионална развојна агенција Бачка са девет општина – Бач, Бачка Паланка, Бачки Петровац, Бечеј, Беочин, Србобран, Сремски Карловци, Жабаљ и Тител, а уз учешће Европског покрета у Новом Саду. Партнери на пројекту из Европске уније су Кампинг удружења Хрватске и Удружење ,,ИстраИнспирит“.
Директор Регионале развојне агенције Бачка Срђан Везмар истакао је значај овог јединственог пројекта, који има за циљ оснивање једине дестинацијске компаније на сливу Дунава у Европи, која ће успешним повезивањем девет општина креирати јединствен туристички производ и пружити како привредницима, тако и становништву и посетиоцима значајно искуство.
– Када је сам пројекат започињао пре више од годину и по дана, постављало се питање да ли је могуће повезати девет општина које се разликују у погледу спровођења активности и постављању приоритета за своје суграђане, али се испоставило супротно. У погледу искустава и прикупљања примера добре праксе нисмо морали да идемо далеко, већ смо обилазећи регион, првенствено Истру, увидели сличности њеног континенталног дела и Војводине. Дестинацијска менаџмент компанија „ДМЦ Дунав“ је јединствена у целој Европи и треба да будемо поносни на то. Циљ пројекта је креирање догађаја и доживљаја, односно креирање туристичке понуде која ће између осталог остваривати профит. Пројекат је доказ како сви заједно, удружени, можемо остварити много – рекао је Срђан Везмар.
Присутнима се овом приликом обратио покрајински секретар за међурегионалну сарадњу и локалну самоуправу Бранислав Бугарски који је рекао да је разлог за подршку овом пројекту тај што је постављен главни циљ, да у сарадњи са градовима и општинама, на свим нивоима власти, дође до промене начина размишљања.
– Промена у начину размишљања је та да јавни сектор мора да буде услужни сервис грађана, а самим тим и вама, туристичким радницима, или онима који промовишу и пласирају своје производе, винарије, ресторане или смештајне капацитете. Због тога смо подржали овај пројекат, јер је један од малобројних где се девет општина окупило око идеје да направе систем који ће да допринесе њиховом друштвено-економском развоју у овом случају који је оријентисан око туризма – истакао је секретар Бранислав Бугарски.
Како је оценио секретар Бугарски, овај пројекат се може користити као добар инструмент за промоцију активности које спроводимо, и промоцију Региона средњег Дунава, јер сматрамо да овај део Европе има своје место у оквиру Дунавске стратегије.
– Циљ Покрајинске владе је да подржава сарадњу општина како би заједнички остварили боље резултате и отворили нова радна места, омогућили бољи живот својим грађанима и пружили подршку малим предузећима да се даље развијају. У овом тренутку имате подршку два покрајинска секретаријата, који ће вам помоћи да имплементирате пројекат и да вам омогуће да у наредном периоду остварите и добит – истакао је секретар Бугарски.
Заменик покрајинског секретара за привреду, запошљавање и равноправност полова Балинт Јухас нагласио је, овом приликом, значај саме географске регије обухваћене пројектом, посебно са аспекта диверзитета, мултиетничности и мултинационалности, што краси саму туристичку понуду, јер свака национална заједница има много да понуди у културолошком, историјском и гастрономском смислу.
– У данашњим економским условима туризам је привредна грана која је у константном порасту, просечно 25, односно 26 одсто у 2013. у односу на претходну годину и око 12 одсто у 2014. у односу на 2013. годину. Процењује се да је то тржиште у Војводини вредно отприлике 100 милиона долара. То је један од разлога зашто је Секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова подржао овај пројекат. Други разлог је потреба да се туристичка понуда обогати садржајима једине војвођанске планине Фрушке горе, те да се промовише Дунав као симбол шароликости, мултинационалности и суживота. Дестинацијски менаџмент је погодан вид организовања, где је могуће кроз заједнички развој производа и услуга, заједничким маркетингом привући што већи број туриста – истакао је Јухас.
Општи циљ пројекта је спровођење дефинисаних приоритета развоја туризма у општинама, који су предвиђени Акционим плановима, кроз дефинисање јединствене туристичке дестинације на подручју Јужне Бачке и Северног Срема уз реку Дунав, Тису и планину Фрушку гору, као и спровођење активности подизања њене конкурентности и јачања позиције на туристичком тржишту Републике Србије и региона кроз имплементацију дугорочних и средњорочних циљева и туристичких производа дефинисаним у Маркетинг стратегији туризма АП Војводине и Акционим плановима општина.
Регионална развојна агенција Бачка спроводи и радионице које учеснике упознају са темама попут конкурентске предности цене, услуге и квалитета, те како и на који начин дизајнирати производ и заједнички наступити у области маркетинга и стратегије промоције дестинације и привредних субјеката. Циљ одржавања радионица је јачање туристичке понуде, конкурентности и промоције целе дестинације, како на домаћем, тако и на иностраном тржишту.