Нови Сад, 30. август – Новосадски хуманитарни центар,  у сарадњи са Покрајинским секретаријатом за образовање, управу и националне заједнице, представио је, у прес сали Владе Војводине,  пројекат "Сви различити, сви једнаки", који финансира Делегација Европске уније у Србији, у оквиру пројекта "Подршка цивилном друштву". Предвиђено је да пројекат траје годину дана, од 29. јуна ове, до 29. јуна наредне године, са циљем да се подстакне стварање инклузивне културе, политике и праксе у основним школама у Војводини, како би сва деца, без обзира на пол/род, инвалидност, социјално или етничко порекло, имала једнак  приступ  образовању. Тиме се, како је истакнуто, доприноси стварању повољног недискриминаторског окружења у Покрајини, поштовању различитостии других култура, језика, социјалног порекла, националности и религија. Пројекат се спроводи у три основне школе: "Шаму Михаљ" у Бечеју, "Жарко Зрењанин" у Апатину и "Вук Караџић" у Новом Саду. О пројекту су говорили др Јегеш Золтан, заменик ресорног секретара, Данијела Кораћ-Мандић из Новосадског хуманитарног центра и представнице основних школа из Бечеја и Апатина. 
Један од основних проблема је инклузија ромске заједнице, нагласио је др Јегеш, најављујући да ће од ове јесени поново 380 ученика из ове заједнице примати стипендију. Заменик покрајинског секретара за образовање, управу и националне заједнице изразио је задовољство постигнутим резултатима инклузије у средњим школама и на Универзитету, али не и инклузијом у основним школама. – Овај пројекат један је од оних који тражи могућности како разрешити инклузију у основним школама и зато је Секретаријат дао пун допринос да се он у потпуности  реализује. Сматрам да је потребно да буде укључен у свим основним школама, не само у ове три, казао је  др Јегеш.  Такође, осврнуо се и на смањење броја уписаних ученика у основним и средњим школама ове године у Војводини. Ради се недостатку од 1700 ученика, 800 у основним и 900 у средњим школама. Са тим је повезан проблем смањења одељења и броја наставника, што потврђује и бројка од 300 просветара у школској управи Нови Сад, која је до сада  навела податке о професорима и наставницима који  немају довољан  фонд сати.
Данијела Кораћ-Мандић истакла је да је инклузивно образовање једна од вредности ЕУ која  промовише антидискриминацију, културну различитост и поштовање према другима и као таква директно утиче и подстиче  укључивање социјлано угрожених и других маргинализованих група у наше друштво.  Навела је и да постоје основе у законима и друштвеним реформама које помажу увођење модела инклузивног образовања, попут Закона о основама система образовања, усвојеног пре две године. Пројекат,  према њеним речима,  доприноси  осим развоју планова  инклузивног образовања у школама и подизању капацитета школског особља, ђака и родитеља у повећању свести младих у прихватању различитости као ресурса у овој значајној друштвеној делатности.
/ Зрењанин, уторак, 30.08.2011
Представљен пројекат ”Сви различити, сви једнаки”

