Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, петак, 24.07.2009

Представљена ”Маркетинг стратегија туризма Војводине”

Читај ми

Читај ми
AA

Хајдуково/Нови Сад, 24. јули – Потпредседник Извршног већа Војводине и покрајински секретар за привреду Иштван Пастор одржао је конференцију за новинаре на Комарчевом салашу у Хајдукову, на којој је представио научно-стручну студију „Маркетинг стратегија туризма Војводине". Израду студије финансирао је Покрајински секретаријат за привреду, а аутори су реномирани стручњаци са неколико факултета из Србије и Словеније. – Овом стратегијом желимо да дефинишемо шта је потребно да војвођански туризам постане не само потенцијал, него да из тог потенцијала извучемо корист – рекао је потпредседник Иштван Пастор. – Обично се о туризму говори као о веома перспективној грани, али када се погледају бројке видимо да та перспектива није довољно искоришћена.
Пастор је навео да је у односу на 2007. годину, укупан девизни прилив Војводине из сфере туризма био на нивоу од свега 385 хиљада долара, што је по њему испод сваке критике.- Овај документ има за циљ да постигнемо политички, друштвени и стручни консензус око тога шта је потребно урадити да се та цифра побољша у предстојећим годинама. У том смислу неопходно је да дефинишемо заједнички војвођански туристички производ, а након тога заједничке кораке и акције како да тај туристички производ што боље пласирамо на захтевно туристичко тржиште земље и иностранства – рекао је Иштван Пастор. Он је додао да је за остварење овог циља неопходна сарадња свих реалавантних актера од Покрајинске владе, Туристичке организације Војводине, туристичких организације у општинама и самих општина, до фирми из сфере туризма.Пројекат "Маркетинг стратегија туризма Војводина", ослања се на поставке Стратегије развоја туризма Србије. Документ је конципиран у осам делова. Дефинисани су садржај и значај маркетиншког планирања, посебно стратешког планирања. Детаљно је анализирана ресурна основа, а дају се и показатељи туристичког промета и потрошње, и образлажу различити облици туризма, те се за оне који су релевантни у војвођанском туризму указује на пропусте и нуде могућа решења. Такође, разрађен је идентитет, суштина и садржај бренда и указано је на потребу његовог управљања, тј. планирања. На крају је дефинисано једанаест квалитативних закључака и препорука које је потребно следити како би реализација Стретегије била успешна. Веома важна препорука за успешну релизацију стратегије јесте везана за едукацију запослених у туризму Војводине, посебно менаџерских кадрова.

fixed-img