Нови Сад, 9. март – Покрајински омбудмсман је у Годишњем извештају из 2008. године посветио посебну пажњу контроли појединих аспеката рада органа унутрашњих послова у АП Војводини и поступања по препорукама Покрајинског омбудсмана и Заштитника грађана упућених МУП-у поводом поступка издавања личних исправа. Због великих гужви грађани/ке су у већим градовима били приморани да термин за предају докумената заказују још у раним јутарњим часовима, па су неретко у редове стајали и одмах после поноћи како би термин за предају докумената заказали истог дана. Упркос овим напорима, често се догађало да због великог броја присутних грађани/ке термин уопште не добију истог дана, него су овај поступак били приморани да понављају и по више пута.Покрајински омбудсман је својевремено истакао неопходност утврђивања јасног и ефикасног поступка заказивања термина за предају докумената како би се притом избегле произвољности. Узимајући у обзир укупан број захтева чији је поступак обраде у то време био у току, као и чињеницу да је предстојало издавање нових саобраћајних и возачких дозвола, том приликом указано је уједно и на неопходност да се унапред створе одговарајући услови за несметано издавање нових регистарских таблица.Упркос упозорењу Покрајинског омбудсмана, примена новог Закона о безбедности саобраћаја на путевима и пропратних подзаконских аката довела је до истих оних потешкоћа приликом издавања нових регистарских таблица које су првих година пратиле издавање личних исправа. Незадовољство грађана радом полиције – тачније: администрације у полицији, за разлику од полицајаца у униформи – је поново у порасту због недовољне припремљености, односно неадекватне и неефикасне организације поступка издавања јавних исправа. Скрећемо пажњу и на то да чињеница да се уместо саобраћајних дозвола, на које се чека десетак дана, грађанима/кама привремено издају потврде којима није могуће путовати у иностранство доводи у питање и њихову слободу кретања која је једно од основних људских права.
