Нови Сад, 27. септембар 2012. године – На данашњој седници, Влада АП Војводине је утврдила текст Предлога за оцену уставности члана 3. став 2. Закона о изменама и допунама Закона о буџетском систему.У образложењу свог Предлога, Влада Војводине наводи да је одредба члана 3. став 2. Закона о изменама и допунама Закона о буџетском систему несагласна са одредбом члана 184. став 4. Устава Републике Србије, јер мимо уставне одредбе одређује основицу за утврђивање висине, односно износа буџета Аутономне Покрајине Војводине. Одредбом члана 3. став 2. Закона о изменама и допунама Закона о буџетском систему одређено је: „Уколико се поједини приходи и примања, расходи и издаци, као и буџет локалне власти утврђује релативно, као проценат буџета Републике Србије, њихов износ, односно висина утврђује се примењујући, као основицу расходе који се финансирају из пореских прихода." Будући да се, сагласно одредби члана 1. Закона о буџетском систему („Сл. гласник РС", бр. 54/09,73/10,101/10, 101/11), под буџетом локалне власти подразумева и буџет Аутономне Покрајине Војводине, произилази да се одредба члана 3. став 2. Закона о изменама и допунама Закона о буџетском систему односи и на буџет АП Војводине. Основица за утврђивање износа, односно висине буџета АП Војводине утврђена је одредбом члана 184. став 4. Устава Републике Србије, која гласи: „Буџет Аутономне покрајине Војводине износи најмање 7% у односу на буџет Републике Србије, с тим што се три седмине од буџета Аутономне Покрајине Војводине користи за финансирање капиталних расхода." Дакле, неспорно је да Устав Републике Србије као основицу за утврђивање висине, односно износа буџета АП Војводине одређује сам буџет Републике Србије. Појам буџета је утврђен одредбом члана 2. тачка 23. Закона о буџетском систему, у којој је наведено:" Буџет је свеобухватан план прихода и примања и план расхода и издатака, организован у два одвојена рачуна: а) рачун прихода и примања остварених по основу продаје нефинансијске имовине и расхода и издатака за набавку нефинансијске имовине и б) рачун финансирања; буџет је основни документ економске политике Владе". Сужавање основице за утврђивање обима буџета АП Војводине на „расходе који се финансирају из пореских прихода" републичког буџета супротно је уставној одредби члана 184. став 4. који је јасно дефинисао да буџет АП Војводине износи најмање 7% у односу на буџет Републике Србије, тако да није могуће различитим системима обрачуна повредити ову императивну уставну одредбу. Ова уставна норма има двоструко дејство:1) она је уставна гаранција грађанима Војводине, са једне стране и 2) уставна обавеза за надлежне републичке и покрајинске органе, пошто интенција уставописца јасно каже да се три седмине овако утврђеног и гарантованог буџета користи за финансирање капиталних расхода. Другим речима, органи Аутономне Покрајине Војводине би повредили Устав Републике Србије уколико Уставом утврђени и императивно опредељени износ не би користили у капиталне расходе. Новом изменом основице за обрачун знатно се смањује обим буџета АП Војводине и немогуће је утврдити из којих извора и врста прихода и примања ће се поједини расходи и издаци финансирати, будући да се из пореских прихода могу финансирати, не само расходи, него и издаци, а они не би улазили у обрачун за основицу буџета Покрајине. Постојећим дефинисањем основице за утврђивање обима буџета АП Војводине заправо се релативизује и умањује основица на коју ће се рачунати могући „законски" обим буџета АП Војводине. Само министар финансија ће моћи да зна који део расхода и који део издатака ће се финансирати из пореских прихода. Чак и да је видљиво, у циљу смањења обима буџета АП Војводине, могуће је теоретски све пореске приходе усмерити на издатке, а расходе финансирати из непореских и других прихода и тиме основицу покрајинског буџета свести на нулу, а да утврђени обим буџета Покрајине буде „у складу са законом". Овакво дефинисање основице једино буџета АП Војводине (будући да се ниједан други буџет не доноси у проценту у односу на републички буџет него има сопствене изворне приходе и унапред дефинисане уступљене приходе), директно је супротно, не само Уставу Републике Србије, већ и самој дефиницији шта је буџет, а која је дата у члану 2. тачка 23. Закона о буџетском систему и потпуно је нетранспарентно. На основу наведеног, Влада Аутономне Покрајине Војводине предлаже да Уставни суд, после спроведеног поступка донесе следећу О Д Л У К У Одредба члана 3. став 2. Закона о изменама и допунама Закона о буџетском систему која гласи: „ Уколико се поједини приходи и примања, расходи и издаци, као и буџет локалне власти утврђује релативно, као проценат буџета Републике Србије, њихов износ, односно висина утврђује се примењујући, као основицу расходе који се финансирају из пореских прихода." није у сагласности са Уставом Републике Србије и даном објављивања ове одлуке у „Службеном гласнику Републике Србије" престаје да важи.