Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, петак, 21.06.2013

Састали се чланови кластера ”Панонске ракије”

21062013_Vasin_rakija_klaster%20ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 21. јун 2013. године – Уз подршку Покрајинског секретаријата за привреду, запошљавање и равноправност полова, одржан је први званични и – кластера "Панонска ракија", основаног у априлу ове године. Кластер је основан ради јачања тржишне позиције произвођача воћних ракија, унапређења квалитета производа, обједињавања понуде малих произвођача у занатској производњи и заступања заједничких интереса чланова кластера пред државним органима. Чланови кластера могу бити произвођачи ракије, пољопривредна газдинства произвођачи воћа и грожђа, произвођачи и дистрибутери опреме и енолошких средстава, стручне и научне институције, као и државне установе. Кластер "Панонска ракија" засад има девет чланова и, поред произвођача воћних ракија, такође окупља регионалне центре и агенције за развој малих и средњих предузећа и пољопривредне стручне службе у овој области. Оснивање пословног удружења резултат је трогодишњег пројекта умрежавања произвођача воћних ракија које је, у 2012. години, подржао Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова.
"Један од 12 стратешки праваца, које је Влада Војводине утврдила у свом програму за подстицање привреде и предузетништва у Војводини, јесте кластеризација и интересно повезивање произвођача", рекао је покрајински секретар за привреду Мирослав Васин, обраћајући се члановима "Панонске ракије". "Желимо да све делатности у Војводини удружимо у кластере, јер је искуствено доказано да је то модел за постизање квалитета производа и услуга, а посебно за ефикаснији наступ на иностраном тржишту. Позитивне резултате већ показују до сада основани металски кластер, ИТ кластер и кластер у туризму. Зато ће Покрајински секретаријат за привреду подржати оснивање и почетак функционисања оваквог пословног удруживања."

Поред вина, чији произвођачи имају снажнија удружења, воћна ракија је један од брендова, који се наслањају на традицију овог краја. Циљеве, као што су унапређење квалитета воћне ракије и стандардизација у производњи по традиционалној технологији и рецептури, могуће је остварити кроз синхронизовани рад свих чланова кластера. Уз унапређење дизајна и обједињену набавку амбалаже, могуће је створити препознатљиву позицију на тржишту ових производа. Први тест би требало да буде изведен заједничким наступом на сајму у Словенији у августу ове године.

fixed-img