Нови Сад, 21. јун 2013. године – Уз подршку Покрајинског секретаријата за привреду, запошљавање и равноправност полова, одржан је први званични и – кластера "Панонска ракија", основаног у априлу ове године. Кластер је основан ради јачања тржишне позиције произвођача воћних ракија, унапређења квалитета производа, обједињавања понуде малих произвођача у занатској производњи и заступања заједничких интереса чланова кластера пред државним органима. Чланови кластера могу бити произвођачи ракије, пољопривредна газдинства произвођачи воћа и грожђа, произвођачи и дистрибутери опреме и енолошких средстава, стручне и научне институције, као и државне установе. Кластер "Панонска ракија" засад има девет чланова и, поред произвођача воћних ракија, такође окупља регионалне центре и агенције за развој малих и средњих предузећа и пољопривредне стручне службе у овој области. Оснивање пословног удружења резултат је трогодишњег пројекта умрежавања произвођача воћних ракија које је, у 2012. години, подржао Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова.
"Један од 12 стратешки праваца, које је Влада Војводине утврдила у свом програму за подстицање привреде и предузетништва у Војводини, јесте кластеризација и интересно повезивање произвођача", рекао је покрајински секретар за привреду Мирослав Васин, обраћајући се члановима "Панонске ракије". "Желимо да све делатности у Војводини удружимо у кластере, јер је искуствено доказано да је то модел за постизање квалитета производа и услуга, а посебно за ефикаснији наступ на иностраном тржишту. Позитивне резултате већ показују до сада основани металски кластер, ИТ кластер и кластер у туризму. Зато ће Покрајински секретаријат за привреду подржати оснивање и почетак функционисања оваквог пословног удруживања."
Поред вина, чији произвођачи имају снажнија удружења, воћна ракија је један од брендова, који се наслањају на традицију овог краја. Циљеве, као што су унапређење квалитета воћне ракије и стандардизација у производњи по традиционалној технологији и рецептури, могуће је остварити кроз синхронизовани рад свих чланова кластера. Уз унапређење дизајна и обједињену набавку амбалаже, могуће је створити препознатљиву позицију на тржишту ових производа. Први тест би требало да буде изведен заједничким наступом на сајму у Словенији у августу ове године.