Нови Сад, 10. јануар 2012. године – Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин разговарао је данас са представницима "Железница Србије", локалних самоуправа Нови Сад и Беочин и компаније БФЦ Лафарж и Алас Раковац о могућностима реконструкције пруге Петроварадин – Беочин, уз примену јавно-приватног партнерства. Састанку су присуствовали и предстваници Завода за изградњу града, Факултета техничких наука у Новом Саду, КЛастер транспорта и логистике Војводине и ЗГОП-а Нови Сад. Пруга Петроварадин – Беочин, рангирана као локална пруга дужине 17,2 км, одваја се у станици Петроварадин од главне магистралне пруге: Београд – Стара Пазова – Нови Сад – Суботица – граница Мађарске. Завршава се у станици Беочин уласком индустријског колосека у круг Беочинске фабрике цемента "Лафарж". У јавном железничком саобраћају та пруга је од 1908, а од 1965. обављао се само теретни саобраћај. Од половине фебруара 2007, због стања у коме се пруга налази, обустављен је и теретни саобраћај. Од тада, највећи део теретног саобраћаја за потребе цементаре и других предузећа обавља се друмским транспортом, што има веома негативне последице како по квалитет путне мреже, тако и по безбедност саобраћаја и заштиту животне средине. Такође, железничка пруга и друмски пут пролазе ободом Националног парка "Фрушка гора", једног од најбогатијих подручја различитим биљним и животињским врстама, што овај вид саобраћаја чини еколошки прихватљивим. Осим теретног саобраћаја, ова пруга пружа повољне могућности за успостављање интензивног приградског путничког саобраћаја, који би се уклопио у целокупан приградски путнички саобраћај Новог Сада и знатно побољшао његов квалитет. Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин истакао је да су, имајући у виду значај ове пруге, Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова, "Железнице Србије" АД, БФЦ "Лафарж" и Завод за изградњу Града Новог Сада, суфинансирали израду генералног пројекта са студијом оправданости реконструкције и модернизације пруге Петроварадин – Беочин. Пројекат и студију израдио је Саобраћајни институт ЦИП из Београда, према чијој процени је вредност инвестиције око 45 милиона евра. Стручна комисија ЈП "Железнице Србије" која је разматрала овај докуменат предложила је да се у циљу ефикасније реализације пројекта и снижавања трошкова у првој фази изврши само ремонт пруге (горњи и доњи строј, поједини путни прелази, скретнице и др.), како би се пруга оспособила за дизел вучу теретних возова са дозвољеним осовинским притиском 22,5 тона по осовини, што би задовољило потребе "Лафаржа" и осталих привредних субјеката. Вредност ове инвестиције је процењена на око 11 милиона евра. У наредној фази би се извршила електрификација и модернизација пруге. Према речима Мирослава Васина реконструкцијом пруге Петроварадин – Беочин постигло би се преусмеравање теретног саобраћаја са друма на железницу, чиме би се растеретили путеви у региону, спречило њихово убрзано пропадање и повећала безбедност у саобраћају. Такође, смањили би се негативни утицаји саобраћаја на животну околину (издувни гасови, бука и друго), с обзиром на предности железничког саобраћаја посебно код превоза великих количина терета. Испунили би се и захтеви привредних субјеката за квалитетним железничким превозом, а било би омогућено и успостављење приградског железничког путничког саобраћаја на релацији Беочин – Петроварадин – Нови Сад. "Ревитализација пруге Петроварадин – Беочин један је од приоритета Владе Војводине, јер би практично означила почетак санације железничког саобраћаја у Војводини", рекао је Мирослав Васин и дода да осим што се на тај начин добија квалитетна саобраћајница и подуже ниво заштите животне средине у Националном парку Фрушка гора, по први путе ће бити примењен модел јавно-приватног партнерстава у циљу оснаживања инфраструктуре у покрајини. Милан Станисављевић, помоћник директора Дирекције за инфраструктуру "Железница Србије" нагласио је да је заједнички интерес свих обнова постојеће структуре и ревитализација пруге, како би могла да се експлоатише у складу са наменом. Он је додао да би код реконструкције пруге Петроварадин – Беочин био примењен систем степенастог коришћења материјала са магистралних пруга, када дође до њихове замене. С обзиром на значај ревитализације пруге Петриварадин – Беочин на данашњем састанку закључено је да се у наредне две недеље организује састанак привредника и представника општине Беочин на коме ће бити дефинисани интереси за ревитализацију пруге и на који начин ће учествовати у јавно-приватном партнерству. Састанак ће одржати и представници покрајинске и градске власти како би дефинисали зајенички став са аспекта јавног интереса у реализацији овог пројекта. Након тога, Влада Војводине упутиће заједнички материјал, који ће обухватити све релевантне ставове и мишљења учесника у пројекту, Комисији за јавно-приватно партнерство.
/ Суботица, четвртак, 10.01.2013
Састанак о ревитализацији пруге Петроварадин – Беочин

Читај ми
AA