Picture of the authorPicture of the author
/ Суботица, четвртак, 10.01.2013

Састанак о ревитализацији пруге Петроварадин – Беочин

10012013_Vasin_zeleznica%20ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 10. јануар 2012. године – Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин разговарао је данас са представницима "Железница Србије", локалних самоуправа Нови Сад и Беочин и компаније БФЦ Лафарж и Алас Раковац о могућностима реконструкције пруге Петроварадин – Беочин, уз примену јавно-приватног партнерства. Састанку су присуствовали и предстваници Завода за изградњу града, Факултета техничких наука у Новом Саду, КЛастер транспорта  и логистике Војводине и ЗГОП-а Нови Сад. Пруга Петроварадин – Беочин, рангирана као локална пруга дужине 17,2 км, одваја се у станици Петроварадин од главне магистралне пруге: Београд – Стара Пазова – Нови Сад – Суботица – граница Мађарске. Завршава се у станици Беочин уласком индустријског колосека у круг Беочинске фабрике цемента "Лафарж". У јавном железничком саобраћају та пруга је од 1908, а од 1965. обављао се само теретни саобраћај. Од половине фебруара 2007, због стања у коме се пруга налази, обустављен је и теретни саобраћај. Од тада, највећи део теретног саобраћаја за потребе цементаре и других предузећа обавља се друмским транспортом, што има веома негативне последице како по квалитет путне мреже, тако и по безбедност саобраћаја и заштиту животне средине. Такође, железничка пруга и друмски пут пролазе ободом Националног парка "Фрушка гора", једног од најбогатијих подручја различитим биљним и животињским врстама, што овај вид саобраћаја чини еколошки  прихватљивим. Осим теретног саобраћаја, ова пруга пружа повољне могућности за успостављање интензивног приградског путничког саобраћаја, који би се уклопио у целокупан приградски путнички саобраћај Новог Сада и знатно побољшао његов квалитет. Покрајински секретар за привреду, запошљавање и равноправност полова Мирослав Васин истакао је да су, имајући у виду значај ове пруге, Покрајински секретаријат за привреду, запошљавање и равноправност полова, "Железнице Србије" АД, БФЦ "Лафарж" и Завод за изградњу Града Новог Сада, суфинансирали израду генералног пројекта са студијом оправданости реконструкције и модернизације пруге Петроварадин – Беочин. Пројекат и студију израдио је Саобраћајни институт ЦИП из Београда, према чијој процени је вредност инвестиције око 45 милиона евра. Стручна комисија ЈП "Железнице Србије" која је разматрала овај докуменат предложила је да се у циљу ефикасније реализације пројекта и снижавања трошкова у првој фази изврши само ремонт пруге (горњи и доњи строј, поједини путни прелази, скретнице и др.), како би се пруга оспособила за дизел вучу теретних возова са дозвољеним осовинским притиском 22,5 тона по осовини, што би задовољило потребе "Лафаржа" и осталих привредних субјеката. Вредност ове инвестиције је процењена на око 11 милиона евра. У наредној фази би се извршила електрификација и модернизација пруге. Према речима Мирослава Васина реконструкцијом пруге Петроварадин – Беочин постигло би се преусмеравање теретног саобраћаја са друма на железницу, чиме би се растеретили путеви у региону, спречило њихово убрзано пропадање и повећала безбедност у саобраћају. Такође, смањили би се негативни утицаји саобраћаја на животну околину (издувни гасови, бука и друго), с обзиром на предности железничког саобраћаја посебно код превоза великих количина терета. Испунили би се и захтеви привредних субјеката за квалитетним железничким превозом, а било би омогућено и успостављење приградског железничког путничког саобраћаја на релацији Беочин – Петроварадин – Нови Сад. "Ревитализација пруге Петроварадин – Беочин један је од приоритета Владе Војводине, јер би практично означила почетак санације железничког саобраћаја у Војводини", рекао је Мирослав Васин и дода да осим што се на тај начин добија квалитетна саобраћајница и подуже ниво заштите животне средине у Националном парку Фрушка гора, по први путе ће бити примењен модел јавно-приватног партнерстава у циљу оснаживања инфраструктуре у покрајини. Милан Станисављевић, помоћник директора Дирекције за инфраструктуру "Железница Србије" нагласио је да је заједнички интерес свих обнова постојеће структуре и ревитализација пруге, како би могла да се експлоатише у складу са наменом. Он је додао да би код реконструкције пруге Петроварадин – Беочин био примењен систем степенастог коришћења материјала са магистралних пруга, када дође до њихове замене. С обзиром на значај ревитализације пруге Петриварадин – Беочин на данашњем састанку закључено је да се у наредне две недеље организује састанак привредника и представника општине Беочин на коме ће бити дефинисани интереси за ревитализацију пруге и на који начин ће учествовати у јавно-приватном партнерству. Састанак ће одржати и представници покрајинске и градске власти како би дефинисали зајенички став са аспекта јавног интереса у реализацији овог пројекта. Након тога, Влада Војводине упутиће заједнички материјал, који ће обухватити све релевантне ставове и мишљења учесника у пројекту, Комисији за јавно-приватно партнерство.

fixed-img