Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, понедељак, 15.10.2007

Семинар ”Локалне и регионалне ТВ станице ””маркетиншки потенцијал неразвојених средина”

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 15. октобар – Покрајински секретаријатза информације у сарадњи  са Агенцијом МедиаАрт Сервице и Новосадском новинарском школом организовали су, у Скупштини Војводине,семинар под називом “Локалне и регионалне ТВ станице – маркетиншки потенцијалнеразвијених средина&рдqуо;. Учесницима семинара, представницима локалних ирегионалних радио и ТВ станица из Војводине, представљени су могући моделибрендирања и позиционирања медија, затим како да се наметну као партнерипрестоничке агенције. Било је речи о значају сарадње са другим локалниммедијима, идентификацији циљних група у неразвијеним срединама и оспонзорингу.- Покрајински секретаријат за информације обезбедиоје средства којима се финасирају семинари и стручни скупови посвећенитранзицији медија у нашој земљи. Циљ данашњег семинара је да се медији упознајуса могућим проблемима у току приватизације и након овог процеса и да им сепонуде могућа решења ових проблема – рекла је, отварајући семинар, помоћникпокрајинског секретара за информације Мирјана Антић.Говорећи о положају медија у нашој земљи, председницаУО Новосадске новинарске школе Дубравка Валић – Недељковић, истакла је да једанас веома актуелан термин “самоодрживост&рдqуо; у медијима. – Нисам сигурна да можемо дати прави одговор на токако постићи “самоодрживост&рдqуо; у медијима у ситуацији у којој се данас налазимо.Дозволе за емитовање програма електронских медија на регионалном нивоу нисујош до краја дефинисане, док медији који су заинтересовани за локалне дозволејош нису ни близу да добију одговоре на питања која их интересују, а крајгодине је по Закону о радиодифузији маркиран као време до када ситуација намедијским небу Србије треба да буде чиста – рекла је Дубравка ВалићНедељковић. Она је оценила да таква ситуација компликује маркетиншко тржиште,јер се не зна ко су релевантни чиниоци који могу да прихвате и до крајаиспоштују обавезу коју маркетиншко тржиште нуди.Растислав Дурман, директор агенције Медиа АртСервице, истакао је да чак у оним медијима који се зову комерцијални постојебуџетски новци. То је по његовим речима први показатељ да у Србији још није“здрава средина&рдqуо; за самоодрживост медија. – На маркетиншком тржишту Србије годишње постојиизмеђу 120 и 180 милиона евра. Ако упоредимо овај податак са Хрватском, којарасполаже са 450 милиона евра, видимо да то није добољно. У Србији постоји вишеод 220 електронских медија који партиципирају средства која су предвиђена и заштампане медије.Саветник за електронске медије Мисије ОЕБС у Србији,Душко Завишић, говорио је о брендирању и позиционирању локалних електронскихмедија. – Поставља се питање како од једне међу многимелектронским станицама постати неко ко се препознаје као различит. Радио и ТВстанице, поготву оне локалне, морају бити свесне да је маркетинг једне медијскекуће цео тим који прави квалитетан програм. Основа за добар маркетинг једногмедија управо је квалитет програма – нагласио је Завишић.    

fixed-img