Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, понедељак, 14.11.2011

Семинар о родној равноправности за учитеље и учитељице

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 14. новембар 2011. – Завод за равноправност полова је у сарадњи са Удружењем за сарадњу и посредовање „Мост"  организовао и одржао семинаре стручног усавршавања  „Родна равноправност" за учитеље и учитељице основних школа из општина Рума, Бачка Паланка и Вршац. Семинар стручног усавршавања акредитован је од стране Завода за унапређивање образовања и васпитања и циљ овог програма је унапређење компетенција наставног кадра и стручних сарадника/ца за увођење родне перспективе у образовни процес, као и мотивисање да се стечена знања и вештине примене у школској пракси. У семинару је учестовало 47 учитељица и учитеља и стручних сарадника/ца из 27 основних школа са територије наведених општина, присуствовале су представнице Друштва учитеља Војводине, просветне саветнице, као и представници/е локалне самоуправе Одељења за друштвене делатности и образовања из општина Рума, Бачка Паланка и Вршац. Завод за равноправност полова је у протеклом периоду спровео анализу Наставних планова и програма основних школа у Србији у циљу сагледавања присутности концепта родне равноправности у наставним плановима, школским програмима, уџбеницима и наставној пракси. Истовремено је у основним школама у три општине покренуо истраживање међу ученицима/ама и наставним кадром о познавању појма и значаја концепта родне равноправности и потреби увођења исте у наставни програм. Циљ анализе и истраживања био је проналажење начина и метода укључивања теме родне равноправности у образовни систем. Резултати су показали присутност стереотипа и код ученика/ца и код учитеља/ица. Имајући у виду да се родне улоге усвајају у породици/кући, на улици, са вршњацима, путем медија, уметности, културе или религије, а ценећи да школа игра пресудну улогу у процесима социјализације и одрастања, истраживање је указало на потребу  за променом стереотипног/неприхватљивог обрасца који очигледно утиче на диспаритет између дечака и девојчица и њиховим могућностима за образовање и запошљавање и опцијама које су им на располагању, као и на потребу за едукацијом наставног кадра у основним школама.  

fixed-img