Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, петак, 09.09.2011

Студенте Циришког педагошког факултета примио др Золтан Јегеш

09092011_studenti_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 9. септембар 2011. – Студентску делегацију  Педагошког факултета из Цириха, која је у вишедневној посети Војводини, примио је др Золтан Јегеш, заменик покрајинског секретара за образовање, управу и националне заједнице и упознао их са нашим системом образовања,  школском праксом и образовањем националних мањина у Војводини. Студијски боравак у нашој земљи студенти ове престижне образовне институције искористили су да би упознали јединствену мултикултуралну војвођанску средину, као   и  да би се боље упознали са приликама у нашим основним школама, посебно оним у сеоским срединама. Интересовало их је и функционисање предшколских установа, као и  кулурно- историјске знаменитости Новог Сада. Истакавши специфичност нашег образовног система, које се одвија на шест језика (српски, мађарски, хрватски, словачки, румунски  и русински), др Јегеш је упознао швајцарске студенте и са увођењем билингвалне наставе у основним и средњим школама и то на француском, енглеском и немачком језику. – У Војводини има 372 основне, 132 средње школе, државни Универзитет у Новом Саду са 14 факултета, девет струковних школа, од чега су пет из васпитачке струке, навео је др Јегеш и додао да у ресор  образовања спада и ученички и студентски стандард. Као посебност у нашем образовном систему већ три године функционише образовање учитеља ромске националности на Васпитачкој школи у Вршцу, и то је према његовим речима, седми језик који је се користи у нашем образовном систему. Др Јегеш је указао да је ово  изузетан пројекат за Ромску популацију, којим се потврђује став Владе Војводине да је образовање Рома најбољи начин решавања  њихових социјалних проблема. Иначе, све мањине у Војводини имају могућност да своје  образовање остварују на матерњем језику.
Др Јегеш је указао и на велики проблем "беле куге" која је захватила земљу, наводећи да се становништво само у Војводини  годишње смањује за 40.000. То оставља последице и на образовни систем, па је тако ове године у основним школама уписано 800, а у средњим  900 ученика мање. – Проблем је и што због економске ситуације становништво са села у великом броју мигрира ка великим градовима, па смо принуђени да, због смањеног броја ученика, у сеоским срединама спајамо оделења  и да уводимо комбиновану наставу, казао је др Јегеш.Госте из Швајцарске, између осталог, занимало је које су предности образовања на више језика, интеграција мањина, као  и мониторинг, односно на којим ПИСА програмима је вршена провера знања наших ученика.

fixed-img