Picture of the authorPicture of the author
/ Зрењанин, уторак, 12.06.2012

Сви различити, сви једнаки

12062012_Jeges_pres%20ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 12. јун 2012. године – На данашњој конференцији за новинаре у Влади Војводине, изнета су досадашња искуства у спровођењу пројекта „Сви једнаки, сви различити", чији је носилац Новосадски хуманитарни центар, а примењује се, уз подршку Покрајинског секретаријата за образовање, управу и националне заједнице у основним школама „Жарко Зрењанин" из Апатина, „Шаму Михаљ" из Бечеја и „Вук Караџић" из Новог Сада. Циљ овог пројекта је да подстакне стварање инклузивне културе, политике и праксе у основним школама у Војводини, доприносећи тиме једнаком учешћу деце у образовању, без обзира на пол, инвалидитет, социјално или етничко порекло.Заменик ресорног секретара проф. др Золтан Јегеш истакао је да је квалитет овог пројекта што доноси да се научимо поново толеранцији, међусобном зближавању и уважавању. Изразио је задовољство оним што је већ пројектом постигнуто и захвалио свима који су спремни да овакве пројекте и финансијски подрже.
Координаторка пројекта Данијела Кораћ Маровић нагласила је да је су пројектом отворила питање колико су наше школе инклузивне, односно колико су смањене све препрека у образовању за све ученике. Инклузија је најчешће схватана као тема која говори о образовању деце са сметњама у развоју или деце са инвалидитетом, а ми смо желели да теми дамо шири контекст, објаснила је Кораћ Маровић, говорећи о инклузивној култури, политици и пракси, које се тичу свих актера у школи, ђака, родитеља и особља које у школама ради. Према њеним речима пројекат је имао за циљ да допринесе да школе развијају инклузију културе, политике и праксе, објашњавајући да се под инклузивном културом подразумева школска заједница која прихвата све без обзира на различитости, без обзира да ли је у питању припадност другој националној групи, другом језику, полу или социјално – етничком пореклу. Све су то чиниоци који неког могу да учине различитим и да се због тога осећају одбаченим, каже Кораћ Маровић. Такође је појаснила да инклузивна култура чини заједницу која различитости представља као ресурс у образовању, а да инклузивна политика чини да инклузивност прожима све школске документе, а одсликава се кроз инклузивну праксу у школама. Истакла је и да је успела намера да се осветле све димензије инклузије и да се са њима упознају особље, ђаци и родитељи, јер су школе уочиле да су ставови према инклузији различити, да је важно о томе разговарати, након чега ће свака школа сачинити сопствени планирању инклузивног развоја који ће реализовати у наредним годинама, закључила је Кораћ Маровић.
Најављен је и једнодневни скуп у хотелу Путник у Новом Саду, у петак, 15. јуна, на коме ће се подробније изнети резултати једногодишњег спровођења пројекта „Сви различити, сви једнаки", али и говорити о развоју инклузивне школе у Војводини.

fixed-img