Нови Сад, 12. јун 2012. године – На данашњој конференцији за новинаре у Влади Војводине, изнета су досадашња искуства у спровођењу пројекта „Сви једнаки, сви различити", чији је носилац Новосадски хуманитарни центар, а примењује се, уз подршку Покрајинског секретаријата за образовање, управу и националне заједнице у основним школама „Жарко Зрењанин" из Апатина, „Шаму Михаљ" из Бечеја и „Вук Караџић" из Новог Сада. Циљ овог пројекта је да подстакне стварање инклузивне културе, политике и праксе у основним школама у Војводини, доприносећи тиме једнаком учешћу деце у образовању, без обзира на пол, инвалидитет, социјално или етничко порекло.Заменик ресорног секретара проф. др Золтан Јегеш истакао је да је квалитет овог пројекта што доноси да се научимо поново толеранцији, међусобном зближавању и уважавању. Изразио је задовољство оним што је већ пројектом постигнуто и захвалио свима који су спремни да овакве пројекте и финансијски подрже.
Координаторка пројекта Данијела Кораћ Маровић нагласила је да је су пројектом отворила питање колико су наше школе инклузивне, односно колико су смањене све препрека у образовању за све ученике. Инклузија је најчешће схватана као тема која говори о образовању деце са сметњама у развоју или деце са инвалидитетом, а ми смо желели да теми дамо шири контекст, објаснила је Кораћ Маровић, говорећи о инклузивној култури, политици и пракси, које се тичу свих актера у школи, ђака, родитеља и особља које у школама ради. Према њеним речима пројекат је имао за циљ да допринесе да школе развијају инклузију културе, политике и праксе, објашњавајући да се под инклузивном културом подразумева школска заједница која прихвата све без обзира на различитости, без обзира да ли је у питању припадност другој националној групи, другом језику, полу или социјално – етничком пореклу. Све су то чиниоци који неког могу да учине различитим и да се због тога осећају одбаченим, каже Кораћ Маровић. Такође је појаснила да инклузивна култура чини заједницу која различитости представља као ресурс у образовању, а да инклузивна политика чини да инклузивност прожима све школске документе, а одсликава се кроз инклузивну праксу у школама. Истакла је и да је успела намера да се осветле све димензије инклузије и да се са њима упознају особље, ђаци и родитељи, јер су школе уочиле да су ставови према инклузији различити, да је важно о томе разговарати, након чега ће свака школа сачинити сопствени планирању инклузивног развоја који ће реализовати у наредним годинама, закључила је Кораћ Маровић.
Најављен је и једнодневни скуп у хотелу Путник у Новом Саду, у петак, 15. јуна, на коме ће се подробније изнети резултати једногодишњег спровођења пројекта „Сви различити, сви једнаки", али и говорити о развоју инклузивне школе у Војводини.
/ Зрењанин, уторак, 12.06.2012
Сви различити, сви једнаки

