Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, понедељак, 14.11.2011

Туризам Војводине, нова шанса за имиџ Србије

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад/Лондон, 14. новембар 2011.- Пројекат Богатство различитости (Тхе wеалтх оф диверситy) који се реализује у Војводини представљен на сајму туризма WТМ у Лондону изазвао велику пажњу не само туроператора већ и стручњака за брендирање. Објашњавајући специфичности Војводине, њену историју и њене последице ( подручје границе измедју хришћанске Европе и Отоманске империје и њених амбиција да освоји Европу, изградња канала у Војводини како би се исушило мочварно земљиште (80% било покривено водом) и створили услови за насељавање а затим и сам процес планског насељавања људи из готово читаве Европе, условили су богату мултикултуралност, мултијезичности и мултиконфесионалност што је и условило аутономности у Србији приликом припајања Војводине Србијии након првог светског рата), прича о Војводини и ономе што туристи могу да виде и доживе добија сасвим другачији смисао од досадашњег представљања туристичке понуде покрајине.  Туристичке туре у оквиру којих се сваки дан посећују друга села и у њима упознају културе, гастрономија и музика Срба (са различитих подручја Балкана дошли раније или касније), Мадјара, Словака, Румуна, Хрвата, Буњеваца, Шокаца, Рома, Секељи Мадјара, Бугара (и Бугара католика), Македонаца и Словенаца и других народа који живе у Војводини изазвале су велико интересовање не само од стране туроператора. Једна професорка са унивезитета, стручњак за брендирање сматра да овако представљена војводјанска туристичка понуда може променути и имиџ целе земље и управо ће њени студенти као кеy студy (пример из праксе) имати задатак да са овако креираном причом осмисле кампању за промену имиџа Србије. У разговору са Биљаном Марчета, менаџером Дунавског туристичког кластера Истар21 и креатором овог пројекта она је посаветовала да порука Војводине туристима који желе да посете Србију треба да буде да нису видели Србију ако не посете Војводину. У разговору са туроператорима је истакнут и значај политике власти ка одговорном и одрживом развоја туризма кроз који корист од туризма немају само туристи и туристичка индустрија већ и локална заједница. Указано је на чињеницу да туристичка индустрија тражи иновативност и да се свест туриста у великом мери променула у последњих 15-так година. Сада и сами туристи траже дестинације које нису намењене масовном туризму, на којима се упознају са људима, купују њихове производе и свесни су да својим доласком помажу тим заједницама да опстану. Медјутим, туристи ипак захтевају и услугу на нивоу светских стандарда и то је нешто на чему се још много мора радити. Зденку Митић, представника НВО Подунав из Бачког Моштора, једног од 14 изабраних села у пројекту Богатство различитости затекла је лепа вест управо током наступа на овом сајму. Наиме, Подунав је пројектом „Предели Бачког Моноштора"  номиновао Србију за награду „Еуропеан ландсцапе аwард" (Европска награда за предео) коју додељује Европска комисија сваке две године. За овај пројекат Савет Министара је овом удружењу доделио посебну похвалу. Цертификат којим се потврдјује ово признање биће преко Сталне Мисије Републике Србије достављен Министру заштите животне средине и просторног планирања као и другим лицима који су својим ангажовањем допринели подстицају активности овог удружења на очувању јединства природе и традиције Шокаца који живе у овом селу и препознавању значаја улоге предела за статус одрживог развоја Републике Србије. Активности на развоју сеоског туризма  у овом селу и јачању свести о значају заштите животне средине и природе специјалног резервата природе Горње Подунавље  започете су пре десетак година захваљујући иницијативи локалне самоуправе и светских стручњака за заштиту животне средине који су тада открили овај предео назвавши га Европски Амазон.  

fixed-img