Нови Сад, 9. март – На конференцији за новинаре покрајинског секретара за образовање др Золтана Јегеша презентовани су резултати школске праксе, која је од октобра прошле године представљена на званичном интернет сајту Покрајинског секретаријата за образовање (www.образовање.војводина.гов.рс). Наставници и професори основних и средњих школа у Војводини тиме су добили могућност да достављају ПоwерПоинт презентације из предмета које предају и на тај начин утичу на подизање нивоа наставе, чинећи тако школу ученицима занимљивијом. Покрајински секретаријат за образовање формирао је базу података којој могу да приступе професори и наставници школа у циљу унапређења наставе, односно размене и стицања нових искустава. Др Золтан Јегеш је нагласио да је покренута акција већ дала резултате. -Такође је важно и да се подстакне заинтересованост јавности за ову својеврсну берзу иновација у настави у циљу формирања модела наставе који је пријемчив за ученике.Тиме се отвара могућност да наставници који до сада нису радили припрему часова виде како то раде њихове искусније колеге, као и да врхунски наставници утичу на квалитет наставног процеса својих колега, али и размењују искуства и мишљења, казао је др Јегеш. Изразио је уверење да ће акција стимулативно деловати на наставнике и да ће број оних који су постали активни учесници у овом пројекту бити све већи. Ресорни покрајински секретар подсетио је да се паралелно са овим одвија још један сличан пројекат који се односи на проблем учила у школама. Тим поводом Секретаријат је основним и средњим школама поделио фолије за биологију, како би подстакао развој наставе. Објаснио је и да је важно да наставници сами развијају сопствена учила и да их презентују на сајту Секретаријата, како би била доступна и другим школама у процесу наставе.
Др Јегеш је истакао да ће, пре или касније, школе, нарочито средње, морати квалитетом наставе да се боре за ученике на отвореном тржишту. Навео је и да у овакав пројекат треба укључити и педагошке факултете који образују будуће наставнике. На конференцији су изнети и занимљиви статистички подаци. Од октобра прошле до марта ове године, примљено је преко 160 презентација, а било је преко 500 приступа сајту. Највише наставних предлога, чак 11, стигло је из Србобрана, а 18 из Руме. Најактивнији у изради предлога су учитељи, док су нешто мање активни наставници разредне наставе. Заступљеност предлога из образовних предмета показује да је највише предлога из хемије – 31 посто и из биологије – 22 посто. Истакнуто је и да је укупно 7500 наставника пријавило и користило сајт Покрајинског секртаријата за образовање у овом пројекту. Присутни наставници Иштван Варга из Хемијско прехрамбене средње школе из Чоке и Ненад Хинић из Пољопривредне школе у Руми изнели су своја позитвна искуства из овог пројекта Скретаријата. Сматрају да се ради о корисном и модерном приступу развоју наставног процеса кроз иновативне наставничке идеје и размену искустава, путем коришћења информатичке технологије.
/ Нови Сад, уторак, 09.03.2010
Учинити наставу у школама занимљивијом
