Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад, уторак, 09.03.2010

Учинити наставу у школама занимљивијом

09032010_jeges_ms

Читај ми

Читај ми
AA

Нови Сад, 9. март – На конференцији за новинаре покрајинског секретара за образовање др Золтана Јегеша презентовани су резултати школске праксе, која је  од октобра прошле године представљена на званичном интернет сајту Покрајинског секретаријата за образовање (www.образовање.војводина.гов.рс). Наставници и професори основних и средњих школа у Војводини тиме су добили  могућност да достављају ПоwерПоинт презентације из предмета које предају и на тај начин утичу на подизање нивоа наставе, чинећи тако школу ученицима занимљивијом. Покрајински секретаријат за образовање  формирао је базу података којој могу да приступе професори и наставници школа у циљу унапређења наставе, односно размене и стицања нових искустава. Др Золтан Јегеш је нагласио да је покренута  акција већ дала резултате. -Такође је важно и да се подстакне заинтересованост  јавности за  ову својеврсну берзу иновација у настави у циљу формирања модела  наставе који је пријемчив за ученике.Тиме се отвара могућност да наставници који до сада нису радили припрему часова виде како то раде њихове искусније колеге, као и да врхунски наставници утичу на квалитет наставног процеса својих колега, али и размењују искуства и мишљења,  казао је др Јегеш. Изразио је уверење да ће акција стимулативно деловати на наставнике и да ће број оних који су постали активни учесници у овом пројекту бити све  већи. Ресорни покрајински секретар подсетио је да се паралелно са овим одвија још један сличан пројекат који се односи на проблем учила у школама. Тим поводом  Секретаријат  је основним и средњим школама поделио  фолије за биологију, како би подстакао развој наставе. Објаснио је и да је важно да наставници сами развијају сопствена учила и да их презентују на сајту Секретаријата, како би била доступна и другим школама у процесу наставе.
Др Јегеш је истакао да ће, пре или касније, школе, нарочито средње, морати квалитетом наставе да се боре за ученике на отвореном тржишту. Навео је и да у овакав пројекат треба укључити и педагошке факултете који образују будуће наставнике. На конференцији су изнети и занимљиви статистички подаци. Од октобра прошле до марта ове године, примљено је преко 160 презентација, а било је  преко 500  приступа сајту. Највише наставних предлога, чак 11,  стигло је из Србобрана, а 18 из Руме. Најактивнији у изради предлога су учитељи, док су нешто мање активни наставници разредне наставе. Заступљеност предлога из образовних предмета показује да је највише предлога из хемије – 31 посто и из биологије – 22 посто. Истакнуто је и да је укупно 7500 наставника пријавило и користило сајт Покрајинског секртаријата за образовање у овом пројекту. Присутни наставници Иштван Варга из Хемијско прехрамбене средње школе из Чоке и Ненад Хинић из Пољопривредне школе у Руми изнели су своја позитвна искуства из овог пројекта Скретаријата. Сматрају да се ради о корисном и модерном приступу развоју наставног процеса кроз иновативне наставничке идеје и размену искустава, путем  коришћења информатичке технологије.

fixed-img