Picture of the authorPicture of the author
/ Нови Сад/Келн, среда, 09.10.2013

Успешан наступ Војводине на сајму прехрамбене индустрије у Келну

anuga_13_096_002

Читај ми

Читај ми
AA

У Келну се данас завршава Сајам прехрамбене индустрије АНУГА, на којем су Покрајински секретаријат за пољопривреду и ВИП Фонд представили потенцијале Војводине у тој области. На штанду Војводине представиле су се и компаније “Здраво органик“, „Агропром“ и „Лучић Пригревица“.

Помоћник покрајинског секретара за пољопривреду Миливој Петровић рекао је да је изузетно важно што је Војводина први пут организовано наступила на једном од највећих сајмова ове врсте у Европи. “Нажалост, ми немамо искуство наступања на оваквим манифестацијама и мислим да овде можемо много да научимо. У прилици смо били да видимо све што је ново у овој области и сматрам да не постоји боља прилика да за неколико дана сагледамо све на једном месту”, казао је Петровић за РТВ.

Петровић сматра да у Војводини није проблем примарна пољопривредна производња, већ мало тржиште. “Наш проблем су тржиште и нестабилне цене пољопривредних производа које се из године у годину драстично мењају. У циљу санације тих проблема, до краја године ћемо извојити пет милиона евра у развој пољопривреде, са жељом да се највећи део производа доради или преради, како би се омогућила већа потражња за тим производима и обезбедила стабилност на тржишту”, рекао је Петровић.

Компаније из Србије које су се представиле на овогодишњој АНУГИ углавном су задовољне оствареним контактима са потенцијалним пословним партнерима.

Комерцијални директор “Здраво органика” из Селенче Здравко Колар рекао је да су посетиоци највеће интересовање показали за цеђене сокове без додатака шећера. “Ми тренутно 40 одсто производње извозимо на тржишта Европске уније, бивших југословенских република, у Русију, Украјину, Аустралију и Канаду. Сваки сајам има за циљ да пласирамо производе на нека нова тржишта. Остварили смо око 15 озбиљних контаката у Келну, што је добар потенцијал за неку нову сарадњу. Нама је циљ да овде успоставимо сарадњу са дистрибутерима са тржишта централне и западне Европе”, рекао је Колар за РТВ.

Менаџер за послове увоза и извоза у “Лучић групи” Драган Бургић рекао је да се нада да ће овогодишњи наступ на сајму у Келну пуно значити за њихове даље пословне планове и да ће поспешити извоз производа. Бургић сматра да је смрзнуто поврће производ који побуђује највећу пажњу и за који могу рачунати да ће наћи своје место на захтевном европском тржишту “С обзиром на то да смо млади у овом послу и да покушавамо да се проширимо на тржишту Европе, сматрам да смо остварили значајне контакте и да ћемо у предстојећем периоду успети да реализујемо неке од потенцијалних извозних послова”, рекао је Бургић за РТВ.

Сајам АНУГА један је од највећих међународних сајмова из области прехрамбене индустрије на свету, сваке друге године се одржава у Келну, а ове године одржан је од 5. до 9. октобра. На сајму је учествовало 6.700 излагача из око 100 земаља, а трећег дана сајма на штанду Војводине одржана је презентација на којој су покрајински секретаријат за пољопривреду Горан Јешић и директор ВИП Фонда Александар Стојков представили могућности за инвестирање и потенцијалну сарадњу са домаћим прехрамбеним компанијама.

fixed-img