Нови Сад, 7. децембар 2011.- На данашњој 31. седници Скупштине АП Војводине усвојена је Одлука о доношењу Регионалног просторног плана АП Војводине.
Предлог Одлуке образложила је члан Владе АП Војводине и покрајинска секретарка за урбанизам, градитељство и заштиту животне средине, Душанка Д. Сремачки Ресорна секретарка је истакла да је у складу са Законом о планирању и изградњи, носилац израде Регионалног просторног плана АП Војводине, Покрајински секретаријат за урбанизам, градитељство и заштиту животне средине. Послове припреме, координације и праћења израде Регионалног просторног плана обављала је Републичка агенција за просторно планирање, Организациона јединица за територију АП Војводине. У изради Регионалног просторног плана учествовало је ЈП „Завод за урбанизам Војводине" Нови Сад уз ангажовање Универзитета у Новом Саду, еминентних институција и стручњака за поједине области.
Израда стратешки развојног планског документа којим се, на принципима одрживог развоја, дефинишу смернице за дугорочну и рационалну организацију, уређење, коришћење и заштиту простора територије АП Војводине, започета је у децембру 2009. године.Циљ израде Плана био је да се определи стратегија просторног развоја АП Војводине, да се сви потенцијали, хумани и територијални капитал, са којима Војводина располаже ставе у функцију одрживог, уравнотеженог економског и социјалног развоја. Посматрано кроз историјске чињенице, последњи и једини план који је донет за територију АП Војводине био је Просторни план САП Војводине, донет 1978. године. Плански хоризонт овог документа била је 2000. година.Због свеукупних промена у држави као и политичкој, економској, социјалној и просторној структури Покрајине, њеном непосредном међународном окружењу, као и због промена у глобалном окружењу, проистекла је потреба да се приступи утврђивању нових смерница и планских опредељења Покрајине заснованих на стратешким опредељењима дефинисаним Просторним планом Републике Србије.Доношењем Просторног плана Војводине стратешки се опредељује развој, заштита, уређење, коришћење и изградња на целокупном простору Покрајине до 2020.године. Дефинишу се просторни услови за јачање регионалног идентитета, интеграција АП Војводине у окружење, а тиме и подизање регионалне конкурентности. Такође, стичу се сви услови за реализацију утврђених приоритетних пројеката и развојних програма и пројеката путем сопствених финансијских капацитета или аплицирањем код расположивих домаћих и међународних фондова.
На основу Закона о националним саветима националних мањина, Скупштина АП Војводине донела је више Одлука о делимичном преносу оснивачких права на Национални савет мађарске националне мањине: над Сенћанском гимназијом, Економско-трговинском школом и Средње-медицинском школом у Сенти, те над Техничком школом у Ади, над Пољопривредном школом у Бачкој Тополи и над Пољопривредно-техничким средњошколским центром "Беседеш Јожеф" у Кањижи.Покрајински посланици усвојили су Извештај о извршењу Покрајинске скупштинске одлуке о буџету АП Војводине за 2011. годину, у периоду јануар-септембар 2011. године. Уводно излагање имао је покрајински секретар за финансије мр Јовица Ђукић, који је нагласио да је овај Извештај законска обавеза.
Покрајинском скупштинском одлуком о буџету за 2011. годину усвојеном у децембру 2010. године обухваћено је 27 директних и 21 индиректни буџетски корисник а обим буџета дефинисан је на нивоу од 60,705 млрд динара. Овај буџет је ребалансиран на седници Скупштине одржаној 1.јуна 2011. године на нивоу од 61,823 млрд динара. Ребаланс буџета је донет након реорганизације покрајинске управе тако да је обухватао 22 директна буџетска корисника, 21 индиректног и 4 буџетска фонда, односно укупно 47 буџетских корисника. Након извршеног ребаланса буџета и увећања апропријација по основу непланираних наменских средстава и по основу непланираних донација у складу са чланом 5. Закона о буџетском систему за износ од око 25 милиона, укупно пројектовани обим буџета за 2011. годину на дан 30.09.2011. године је износио 61,849 милијарди динара.У периоду јануар-септембар у оквиру консолидованог рачуна трезора АПВ пратили смо промене на рачуну извршења буџета и 95 подрачуна. Све промене на подрачунима су обухваћене и приказане у извештају.Деветомесечни извештај о извршењу буџета Влада АП Војводине је усвојила на 122. седници одржаној 02. новембра 2011. године и исти у складу са чланом 76. став 3. Закона о буџетском систему доставила Скупштини АП Војводине.Сходно члановима 5, 61, 69. и 70. Закона о буџетском систему у периоду јануар – септембар 2011. године вршене су промене апропријација по више основа: 1) преусмеравањем у износу од 5% вредности апропријације, на име одређених расхода, за расход чији се износ умањује, уз одобрење Покрајинског секретаријата за финансије;2) распоредом средстава буџетске резерве на директне кориснике буџетских средстава, а по основу решења о употреби средстава буџетске резерве донетих од стране Владе АП Војводине;3) применом члана 5. Закона о буџетском систему за непланиране трансфере и непланиране донације;4) преносом неискоришћених планираних апропријација са раздела покрајинских секретаријата који су престали са радом на основу члана 61. Закона о буџетском систему и њиховим распоређивањем на раздео покрајинских секретаријата којима су пренете надлежности, опрема и који су преузели кадрове;5) преносом средстава у текућу буџетску резерву на основу члана 61. став 12. Закона о буџетском систему као последица примене Закључка Владе АП Војводине којим је предвиђено да се основице за обрачун и исплату плата неће повећавати током 2011. године.У циљу поштовања начела законитости, економичности и ефикасности употребе средстава покрајинског буџета, одлуком о буџету је уређен је начин и поступак њихове доделе. Наиме, за апропријације изнад износа који је ослобођен спровођења поступка јавне набавке, обавезно је спровођење једног од следећих поступака:1) јавну набавку за набавку добара, услуга и извођење радова у складу са прописима који регулишу јавне набавке,2) јавно оглашавање за доделу средстава за социјалне и друге намене када сваком примаоцу, који унапред испуњава услове из јавног огласа, припада једнак износ буџетског давања при чему не постоји противнакнада у добрима или услугама,3) јавни конкурс за доделу средстава која се не може реализовати у напред наведеним поступцима.Додела средстава испод доњег лимита прописаног за спровођење поступка јавне набавке врши се на основу писменог захтева тражиоца о којем одлучује руководилац буџетског корисника.Додела средстава на актом о буџету прописан начин, не врши се у случају када су примаоци одређени актима које доноси или на њих даје сагласност Скупштина или Влада Аутономне Покрајине Војводине.Приходи и примања буџета су у периоду јануар-септембар остварени у износу од око 39,173 млрд или 63,3% у односу на планираних 61,849 млрд.Расходи и издаци буџета су извршени са око 34,101 млрд динара или 55,1% од планираних 61,849 млрд, односно 87,1% од остварених укупних прихода и примања.У буџету за 2011. годину планиран је буџетски дефицит у износу од 1,805 млрд динара. С обзиром да се ради о периоду јануар-септембар када нису реализовани сви поступци доделе средстава од стране директних буџетских корисника, буџет на дан 30.09.2011. године бележи буџетски суфицит у износу од 1,478 млрд динара. Укупно остварена примања буџета у периоду јануар – септембар 2011. године износе 39,173 млрд динара или 63,34% од планираних 61,849 млрд динара и то: А. Остварене приходе, примања и пренета неутрошена средства из ранијих година у износу од 36,225 млрд динара (66,08% од планираних 54,822 млрд динара) чине:1) Уступљени и изворни приходи буџета – 6,996 млрд динара (71,73% од планираних 9,753 млрд динара):
- порез на зараде 3,732 млрд динара (71,76% од плана);
- порез на добит предузећа 2,821 млрд динара (68,81% од плана);
- остали буџетски приходи 443,3 мил динара (102,26% од плана);
2) текући трансфери из републичког буџета – 511,1 мил динара (20,35% од планираних 2,511 млрд динара);3) наменски и ненаменски трансфери јединицама локалне самоуправе – 6,216 млрд динара (70,16% од планираних 8,860 млрд динара);4) наменски капитални трансфери – 500 мил динара (7,69% од планираних 6,5 млрд динара); 5) трансфер за поверене послове – 17,6 мил динара (18,85% од планираних 93,4 мил динара);6) трансфер за расходе за запослене у образовању – 18,911 млрд динара (75,75% од планираних 24,964 млрд динара);7) примања од продаје покретне имовине и непокретности – 56,4 мил динара (50,59% од планираних 111,5 мил динара); 8) приходи од приватизације – 670,7 мил динара (335,33% од планираних 200 мил динара);9) приходи пренети из претходних година – 1,270 млрд динара (112,59% од планираних 1,128 млрд динара);10) приходи од приватизације пренети из ранијих година – 1,076 млрд динара (153,70% од планираних 700 мил динара).Б. Остварене приходе и примања из додатних средстава у износу од 2,948 млрд динара (41,95% од планираних 7,027 млрд динара). Порески приходи су остварени у износу од 6,553 млрд (порез на доходак грађана 3,732 млрд и порез на добит 2,821 млрд) што у односу на планираних 9,3 млрд чини 70,46%. Остварење је веће за 1,118 млрд (или за 20,57%) него у истом периоду 2010. године, за 1,824 млрд (38,58%) више него у истом периоду 2009. и за око 2,97 мил (0,05%) мање него у истом периоду 2008. додине.Порез на доходак грађана је остварен у износу од 3,732 млрд или 71,76% од планираних 5,2 млрд. То је за 259 мил (7,45%) више него у истом периоду 2010.године, за 280 мил (8,11%) више него у истом периоду 2009.године и за 377 мил ( 12%) више него у истом периоду 2008. године.Порез на добит је остварена са 2,821 млрд или 68,81% у односу на планираних 4,1 млрд. То је за 859 мил већи (43,78%) него у истом периоду 2010.године, за 1,544 млрд више (121%) него у истом периоду 2009.године и за 380 мил (11,86%) мање него у истом периоду 2008. године.Издаци покрајинског буџета су у акту о буџету класификовани према: економској класификацији, функционалној класификацији, класификацији према изворима финансирања и организационој класификацији.Укупни издаци покрајинског буџета за 2011. годину, планирани су у износу од 61,849 млрд динара, а у периоду јануар – септембар 2011. године извршени у износу од 34,101 млрд динара (55,14% од планираних 61,849 млрд динара) и састоје се од:А. Расхода и издатака финансираних из прихода, примања и пренетих неутрошених средстава у износу од 32,785 млрд динара (59,80% од планираних 54,822 млрд динара):1) из уступљених и изворних прихода – 5,634 млрд динара (57,76% од планираних 9,753 млрд динара);2) из текућих трансфера покрајинском буџету – 505,9 мил динара (20,15% од планираних 2,511 млрд динара);3) из наменских и ненаменских трансфера – 6,216 млрд динара (70,16% од планираних 8,860 млрд динара);4) из наменских капиталних трансфера – 500 мил динара (7,69% од планираних 6,500 млрд динара);5) из трансфера за поверене послове – 10,3 мил динара (11,05% од планираних 93,4 мил динара);6) из трансферних средстава за запослене у образовању – 18,911 млрд динара (75,75% од планираних 24,965 млрд динара);7) из примања од продаје покретне имовине и непокретности – 660 хиљада динара (0,59% од планираних 111,5 мил динара);8) из прихода од приватизације – 147,9 мил динара, (73,95% од планираних 200 мил динара);9) из пренетих прихода из ранијих година – 457,5 мил динара (40,56% од планираних 1,128 млрд динара);10) из пренетих прихода од приватизације – 401,7 мил динара (57,39% од планираних 700 мил динара);Б. Расхода и издатака из додатних средстава у износу од 1,317 млрд динара или око 18,74% од планираних 7,027 млрд динара)Структуру извршених расхода и издатака према економској класификацији у периоду јануар – септембар 2011. године у износу од 34,101 млрд динара чине: 1) текући расходи (расходи за запослене, расходи за коришћење услуга и роба, субвенције, донације, дотације и трансфери, права из социјалног осигурања, остали расходи) у износу од 31,858 млрд динара или 63,26% у односу на план;2) издаци за набавку нефинансијске имовине (основна средства, робне резерве, залихе робе за даљу продају) у износу од 2,193 млрд динара или 20,33% у односу на план;3) издаци за отплату главнице и набавку финансијске имовине (набавка домаће финансијске имовине) у износу од 50 мил динара или 7,14% у односу на план.Категорија 41 – Расходи за запослене код директних и индиректних корисника буџета (плате и додаци, социјални доприноси на терет послодавца, накнаде за долазак на посао, накнаде за помоћ за лечење и за накнаду погребних трошкова, посланички додатак и слично) су планирани у износу од 3,150 млрд динара, а извршени у износу од 2,035 млрд динара, односно 64,61% од плана.Категорија 42 – Коришћење услуга и роба (стални трошкови, трошкови путовања, услуге по уговору, специјализоване услуге, текуће поправке и одржавање и трошкови материјала) су планирани у износу од 2,402 млрд динара, а извршени у износу од 1,228 млрд динара, односно 51,15% од плана.Категорија 45 – Субвенције (текуће и капиталне) су планиране у износу од 6,459 млрд динара, а извршене у износу од 1,595 млрд динара, односно 24,69% од плана:1) текуће субвенције 330,1 мил динара (28,75% од планираних 1,148 млрд динара);2) капиталне субвенције 927,5 мил динара (21,32% од планираних 4,351 млрд динара);3) текуће субвенције приватним предузећима 266 мил динара (65,25% од планираних 407,7 мил динара);4) капиталне субвенције приватним предузећима у износу од 71,3 мил динара (12,92% од планираних 551,9 мил динара).Категорија 46 – Донације, дотације и трансфери износе 26,303 млрд динара, односно 70,79% од планираних 37,157 млрд динара;Категорија 47 – Социјално осигурање и социјална заштита (права из социјалног осигурања и накнада за социјалну заштиту из буџета) су планирани у износу од 390,1 мил динара, а извршени у износу од 245 мил динара, односно 62,80% од плана.Категорија 48 – Остали расходи (дотације невладиним организацијама, порези, обавезне таксе, казне и пенали, новчане казне и пенали по решењу судова) су извршени у износу од 451,7 мил динара, односно 59,43% од планираних 760 мил динара за:Категорија 51 – Основна средства планирани су издаци у износу од 396,6 мил динара, а извршени у износу од 143,2 мил динара, односно 36,10% од плана.Категорија 52 – Залихе планирани су издаци у износу од 193,9 мил динара, а извршене у износу од 541 хиљаде динара.Категорија 55 – Нефинансијска имовина – капитална улагања преко Фонда за капитална улагања – планирани су издаци у износу од 10,200 млрд динара, а извршени у износу од 2,050 млрд динара, односно 20,09% од плана.Категорија 62 – Набавка финансијске имовине планирани су издаци у износу од 700,1 мил динара, а извршени у износу од 50 мил динара, односно 7,14% од плана. Разлика између укупно остварених примања од 39,173 млрд динара и укупно извршених издатака од 34,101 млрд динара износи 5,072 млрд динара.Средства буџетске резерве планирана су у укупном износу од око 423 мил (20 мил стална и око 403 мил текућа). Коришћење средстава сталне буџетске резерве одобрено је у износу од 17,8 мил (Општини Сечањ за приступни пут понтонском мосту 6 мил, општини Нова Црња за учешће у финансирању трошкова насталих због неповољне хидролошке ситуације 2 мил, општини Беочин за санацију клизишта у МЗ Черевић 2 мил, Граду Новом Пазару за санацију последица поплава 5 мил, општини Темерин 800 хиљада динара и општини Алибунар 2 мил динара).Средства текуће буџетске резерве су планирана у износу од око 156 мил а решењима о преносу средстава у текућу буџетску резерву увећана су за око 178 мил на име одлуке да се плате не повећавају током године, и увећана су ребалансом за око 69 мил.Влада је одобрила коришћење средстава текуће буџетске резерве у износу од око 374 мил. Нераспоређена средства текуће буџетске резерве на дан 30.09.2011. године износе око 29 мил.
Скупштина је донела Одлуку о измени Одлуке о оснивању Завода за културу војвођанских Русина. Поред тога, дата је сагласност на Одлуку о расподели добити за 2010. годину Јавног предузећа "Војводинашуме" Петроварадин. Донета је Одлука о престанку важења Одлуке о оснивању Фонда за развој непрофитног сектора АП Војводине.Посланици су прихватили Извештај о пословању Туристичке организације Војводине за 2010. годину и Извештај о раду Покрајинског савета за безбедност.

